Skip to main content
فهرست مقالات

بیمه - بانک (Bancassurance)/ با نگاهی ویژه به بازار آسیا

نویسنده:

(13 صفحه - از 17 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، بازار، آسیا، بیمه‌گران، شرکت‌های بیمه، ریسک، بیمه زندگی، توزیع، توسعه، محصولات بیمه

خلاصه ماشینی:

"بدیهی است که بعضی از بیمه‌گران نیز با افزایش مهارت در عملکرد بیمه-بانک،می‌توانند نیروی خود را بر روی بخش‌ دارایی خالص بانک متمرکز کنند،و این امر نیروی بالقوه‌ بزرگتری را برای مدیریت دارایی در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد و به نوبه خود در جذب مشتریان جدید موثر خواهد بود. لذا با توجه به نرخ‌های بهره سپرده‌ای پایین در بانک‌های بزرگ دنیا،خصوصا در سال‌های اخیر،بانک‌ها تمایل‌ زیادی دارند که جریان‌های خروجی منابع مالی را به وسیله ارایه‌ محصولات مختلف بیمه‌ای بیشتر مدیریت نمایند،به این نحو (به تصویر صفحه مراجعه شود) در بعضی از موارد،همکاری‌ موسسات بیمه با یک بانک‌ قدرتمند،می‌تواند به تامین‌ بودجه برای توسعه مشاغل‌ جدید و تحکیم و تقویت‌ اطمینان عمومی نسبت به‌ صنعت بیمه،و رهایی از هزینه زیاد تاسیس شعب و نمایندگی‌ها کمک کند. به هر حال،بر پایه تجربه کشورهای اروپایی،بیمه-بانک‌ می‌تواند تا سال 2006 به طور بالقوه شعب را در آسیا به میزان‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) بررسی‌ها نشان می‌دهد که‌ توزیع بیمه‌نامه از طریق‌ بانک‌ها،می‌تواند اثر هزینه‌ای کمتر داشته‌ باشد تا از راه نمایندگان‌ سنتی،و این امر برای‌ شرکت‌های بیمه آسیایی که‌ در تنگنای ترازنامه‌ای قرار گرفته‌اند،جالب توجه‌ است. به‌ طور کلی،به غیر از اندازه بازار(که احتمالا بر توانایی بیمه- بانک برای جبران هزینه‌های ثابت اولیه سرمایه‌گذاری تاثیر دارد)نظارت بر محیط فعالیت،قوانین و مقررات وضع شده و سطح رقابت بین کانال‌های توزیع شرکت‌های بیمه مستقل، کارگزاران و نمایندگان از یک طرف و بیمه-بانک‌ها از طرف‌ دیگر،از عوامل مهم و قابل توجه در این راستا هستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.