Skip to main content
فهرست مقالات

رقابت پذیری و مدیریت ارتباطات

نویسنده:

(5 صفحه - از 58 تا 62)

کلید واژه های ماشینی : رقابت‌پذیری و مدیریت ارتباطات، رقابت‌پذیری، مسوولیت‌پذیری، مدیران، مدیریت، زبان مشترک، افزایش رقابت‌پذیری و تبادل تجربیات، مطالعات رقابت‌پذیری و مدیریت ارتباطات، مدل، تصمیم‌گیران رقابت‌پذیری و تبادل تجربیات

خلاصه ماشینی:

"این مطالعه برای اولین بار در ساختار جامعه‌شناختی ایران صورت می‌گیرد و از هیچ پیشینه نظری بهره‌گیری نکرده است،لذا تنها به عنوان مقدمه‌ای بر مطالعات‌ رقابت‌پذیری و مدیریت ارتباطات در بنگاه‌های بزرگ صنعتی ایران ارایه می‌شود. هم‌چنین،بیشترین انحراف از معیار در میان مولفه‌های مسوولیت‌پذیری تصمیم‌گیران‌ در حوزه زبان مشترک و برای تصمیم‌سازان در حوزه‌ تبادل تجربیات است. این نتایج در فرآیند تحلیلی نشان می‌دهند که مدیریت ارتباطات-چه در خصوص زبان مشترک و چه سوابق کاری و یا تجربیات زندگی-امری پیچیده است و در میان رده‌های مختلف مدیریتی و کارشناسی،ملاحظات مختلفی را می‌طلبد. نتایج مدل رگرسیون مسوولیت‌پذیری (C?) با توجه به زبان مشترک (C?) ، رقابت‌پذیری (C?) ،تبادل تجربیات (C?) و حقوق و دستمزد (C?) به صورت زیبر می‌باشد: C? نتایج مدلسازی مدل رگرسیون چند متغیره زیر،رابطه زبان مشترک (C?) را با رقابت‌پذیری‌ (C?) و مسوولیت‌پذیری (C?) و تبادل تجربیات (C?) و حقوق و دستمزد (C?) نشان می‌دهد: (C?) 406/0- C? در این مدل نیز مشاهده می‌شود که افزایش زبان مشترک و تبادل تجربیات،به‌ کاهش رقابت‌پذیری می‌انجامد،در حالیکه افزایش حقوق و دستمزد بر رقابت‌پذیری‌ اثر مثبت دارد. پیشنهاد مطالعات فوق نشان می‌دهند که سرمایه‌های انسانی در ساختار مورد مطالعه به‌ شکلی در مشاغل مختلف قرار گرفته‌اند که افزایش رقابت‌پذیری و تبادل تجربیات، روند ارتباطی میان گروه‌ها را که در این مطالعه با زبان مشترک از آن یاد شده،کند می‌نماید. هم‌چنین افزایش نشست‌ها به منظور تبادل تجربیات یا ایجاد زبان‌ مشترک،با کاهش رقابت‌پذیری همراه است و این معضل توانایی سازمان را برای‌ رویارویی با مسایل اقتصادی رقبا در شرایط رقابت انحصاری کاهش می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.