Skip to main content
فهرست مقالات

ارکان مهم مبارزه با جرم پولشویی: شناسایی مشتری و واحد اطلاعات مالی (بخش دوم)

نویسنده:

(4 صفحه - از 46 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،مشتری ،شناسایی ،شناسایی مشتری و واحد اطلاعات ،شناسایی مشتری ،پول‌شویی ،بانک ،موسسات مالی ،واحد اطلاعات مالی ،مبارزه با جرم پول‌شویی ،گروه کار اقدام مالی ،احراز هویت ،سیاسی ،موضوع شناسایی مشتری ،شخص ثالث ،مشتریان ،فساد ،اسناد ،ریسک ،چگونگی شناسایی اشخاص سیاسی ،امور مقررات بانکی ،احراز هویت شخص حقوقی ،شناسایی و احراز هویت مشتریان ،اشخاص سیاسی ،قوانین ،موسسات مالی در امر شناسایی ،مشکل ،شناسایی کنترل‌کنندگان اشخاص حقوقی ،موسسه مالی با مشتری ،موضوع شناسایی و احراز هویت

خلاصه ماشینی:

"به هر حال،اعتقاد بر این است که موسسات مالی‌ در جهان غرب در صورت پذیرش اینگونه افراد به‌ عنوان مشتری باریسک سوءشهرت و ریسک قانونی‌ مواجه می‌شوند و در صورت اثبات ین امر که اموال‌ سپرده شده در موسسه مالی ناشی از ارتشا و اختلاس و فساد می‌باشد،در این صورت،موسسه موظف است که‌ مال را به کشور مبدأ بازگرداند. بدیهی است که در موارد فوق می‌توان به کار محول شده به شرکت یا واسطه مالی دیگر اتکا نمود، لیکن در این خصوص،موسسات مالی باید با احتیاط عمل کنند و پاسخ روشنی برای این سوال داشته باشند که‌"آیا واسطه مالی نیز به موجب قوانین و مقررات‌ حاکم بر آن یا کشور متبوع خود ملزم به شناسایی‌ مشتری بوده و اساسا این کار را انجام داده است؟"لازم‌ به توضیح است که اتکا یا تفویض اختیار امر شناسایی به اشخاص ثالث یا شرکت‌های مشاوره، نمی‌تواند رافع مسوولیت موسسات مالی در امر شناسایی باشد. کمیته بازل در ارتباط با انتخاب روش‌هایی که‌ موجب کاهش ریسک می‌شود،موارد زیر را پیشنهاد کرده است: -گواهی تصدیق اسناد ارایه شده؛ -اخذ اسناد اضافی علاه بر آنچه در معاملات‌ حضوری دریافت شده است؛ -تماس مستقل با مشتریان توسط بانک؛ -الزام به این که اولین پرداخت از حسابی صورت‌ گیرد که در بانک دیگری به صورت حضوری گشایش‌ یافته و مشتری مورد شناسایی قرار گرفته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.