Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه جامع توسعه تجارت الکترونیک

(11 صفحه - از 68 تا 78)

کلید واژه های ماشینی : تجارت الکترونیکی، توسعه تجارت الکترونیک، اطلاعات، جرایم خاص فضای تبادل اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت، فضای تبادل اطلاعات اقدام، فضای تبادل اطلاعات، برنامه جامع توسعه تجارت، پایان شهریور ماه سال، لوایح قانونی فضای تبادل اطلاعات، وزارت دادگستری مکلف، هم‌کاری قوه قضاییه، وزارت دادگستری و قوه قضاییه، مکلف، وزارت بازرگانی، وزارت بازرگانی مکلف، جرایم، فناوری اطلاعات مکلف، قانون، ماده، استانداردهای، فضای تبادل اطلاعات و قانون، کاربرد تجارت الکترونیکی، آموزش، تبادل اطلاعات و امکان هم‌کاری، تجارت الکترونیکی به‌عهده وزارت بازرگانی، فضای تبادل اطلاعات و امکان، اقدام، هم‌کاری وزارت بازرگانی

خلاصه ماشینی: "ماده 9-وزات بازرگانی مکلف است با همکاری‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،وزارت‌ دادگستری و قوه قضاییه،اقدامات زیر را انجام دهد: تدوین الگوی داوری در دعاوی تجارت‌ الکترونیکی برای کاهش دعاوی حقوقی با اعمال‌ حداقل استانداردهای حقوقی در عرصه تجارت الکترونیکی حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 1385؛ تدوین الگوی قراردادی حل‌ اختلاف برای دعاوی در الگوهای‌ بنگاه به بنگاه (B2B) و بنگاه به‌ مشتری (B2C) به منظور ساده و شفاف‌سازی روند حل و فصل‌ اختلافات حداکثر تا پایان اسفند ماه سال 1384 اقدام کند. ماده 11-وزارت بازرگانی‌ مکلف است اقدامات زیر را انجام دهد: تدوین و ابلاغ استانداردهای‌ موضوع بند"ط"ماده 33 قانون‌ برنامه چهارم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی‌ کشور در حوزه‌های امنیت سیستم‌های کاربردی‌ تجارت الکترونیکی،فرایندهای محیط تجاری،تبادل‌ اسناد،واسطهای اطلاع‌رسانی،پیغام،کدگذاری کالا و خدمات تا پایان مهرماه سال 1384؛ راه اندازی سیستم کتابخانه جامع فرایندهای‌ تجاری مشترک الکترونیکی (CBI) (1)در صنایع‌ ذی نفع با پشتیبانی از ویرایش های موجود EDI (2)و Open EDI حداکثر تا پایان سال 1384؛ راه‌اندازی سیستم مدیریت ساناد تجاری‌ بر اساس استاندار اسناد تجاری الکترونیکی سازمان‌ ملل متحد (UNe Dcc) (3)حداکثر تا پایان سال‌ 1385؛ اصلاح استانداردها و توصیه‌های ارایه شده در زمینه تجارت الکترونیکی به شرکت‌های تجاری‌ بر اساس استانداردها و توصیه‌های جدید سازمان‌های‌ معتبر بین‌المللی مانند (5)UN/CEFACT UNCTAD,(4)AFACT ماده 12-وزارت بازرگانی ملکت است با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط،به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی نسبت به مباحث‌ مختلف تجارت اکترونیکی از طریق برنامه‌های‌ آموزشی کاربردی مناسب،به اشتراک گذاشتن‌ تجربیات موفق،آموزش از طریق رسانه‌های گروهی، توسعه تسهیلات آموزشی و تشویق و تسهیل برای‌ تولید فرآورده‌ها و خدمات فرهنگی و برگزاری‌ مسابقه‌ها و جشنواره‌های استانی و ملی برای خانوارها اقدام کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.