Skip to main content
فهرست مقالات

چقدر از مرحله پرتیم!

نویسنده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 44 تا 47)

خلاصه ماشینی:

"البته ذکر این‌ نکته بسیار مهم است که زیر ساخت ارایه صحیح‌ خدمات بانکداری الکترونیک،سامانه‌های اتوماسیون‌ بانکی مانند بانکداری متمرکز(Core Banking) می‌باشد. ؟/ارایه خدمات بانکداری الکترونیک در کشور ما در چه وضعیتی است؟ -در حال حاضر،خدمات Bank Phone,Call Center و اینترنت بانک ارایه می‌شود،اما کاربرهای‌ این خدمات بیشتر کارکنان بانک‌ها و متخصصان IT هستند و کمتر به سطح جامعه جریان یافته است. استقرار و تلاش برای پیاده سازی‌ Core Banking تا امروز باعث ایجاد تجارب‌ گرانقیمتی برای سیستم بانکی کشورمان شده و بهتر است که این تجارب در اختیار دست اندرکاران ذیربط قرار بگیرد. بنابراین،همه بانک‌ها به‌ جای سرمایه گذاری مجزا،باید برای ایجاد یک‌ زیر ساخت اختصاصی برای شبکه بانکی اهتمام ورزند که در این امر هم باز بانک مرکزی می‌تواند متولی‌ باشد. وقتی خودمان نسبت به داشته‌های خود آگاهی نداریم،چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم که‌ همه جامعه از خدمات موجود آگاه باشند و از این‌ خدمات استفاده کنند؟مثلا اینترنت بانک سامان وجوددارد،اما چرا میزان استقبال کم و پایین است؟شاید اعتماد نداریم؟چرا؟ به غیر از دلایل مذکرو،یکی از دلایل مهم‌ عدم شناخت این ابزار است. هنگامی که حتی مدیران‌ سیستم بانکی و کارشناسان مرتبط نیز درست‌ نمی‌دانند،چه انتظاری داریم که فروشگاه‌های مختلف‌ از آنها اطلاع داشته باشند و چگونه آنان اقدام به‌ عرضه محصولات خود در فروشگاه‌های مجازی کنند؟ حالا به فرض که این اتفاق هم در سطح محدود رخ‌ دهد،چگونه کالای سفارش گرفته در اختیار سفارش دهنده قرار بگیرد؟با کدام شبکه حمل و نقل، بیمه الکترونیک و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.