Skip to main content
فهرست مقالات

فضای کارآفرینی، لازمه مدیریت کار آفرینی

نویسنده:

(7 صفحه - از 66 تا 72)

کلید واژه های ماشینی : کار آفرینی ،آفرینی ،مدیریت کار آفرینی ،فعالیت‌های کار آفرینانه نقش ،فعالیت‌های کار آفرینانه ،فعالیت‌های کار آفرینی ،بنگاه‌های اقتصادی ،کار آفرینانه ،توسعه کار آفرینی ،مدیریت کار ،بنگاه‌های اقتصادی جدید ،فعالیت‌های اقتصادی ،توسعه اقتصادی ،آفرینی در کشور ،شرکت‌های کار آفرینی ،زمینه کار آفرینی ،ایجاد اشتغال ،آفرینانه ،آفرینانه نقش ،آفرینی کوچک ،فعالیت‌های کار ،جدید ،آفرینی ارزش ،آفرینان زاده نمی‌شوند ،اقتصادی جدید ،توسعه کار ،شرکت‌های جدید ،شرکت‌های کار ،زمینه کار

خلاصه ماشینی:

"ضرورت کار آفرینی در ایران به علت اشتغالزایی و لزوم رفع بیکاری،وضعیت اسف بار مالی و ارزی به‌ علت تکیه بیش از اندازه به درآمدهای نفتی،لزوم‌ کوچک سازی و خصوصی سازی واحدهای تولیدی به‌ علت افزایش کمر شکن هزینه بنگاه‌های اقتصادی‌ بزرگ دولتی که تمام مخارج آنها بر دوش دولت است و بهره‌وری پایینی هم دارند و ضرورت صادرات به‌ منظور اشتغالزایی و حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی و در پایان دسترسی به فناوری‌های جدید و برتر رقابت در سطح ملی و بین المللی می‌باشد. به طور کلی،رونق و ترویج کار آفرینی در کشور از آن جهت مهم است که منجر به این می‌شود که اولا، کار آفرینان بخشی از وظایف دولت را درایجاد اشتغال‌ به عهده گیرند و به علاوه،موجب تقویت بخش‌ خصوصی و افزایش بهره‌وری می‌شود و فرهنگ کار و شیوه نگرش افراد جامعه نسبت به اشتغال را دگرگون‌ می‌سازد و منجر به ترویج فرهنگ تولید،خود اتکایی و از بین بردن فرهنگ مصرف گرایی می‌شود و در نهایت‌ سرمایه‌های انسانی را به عنوان زیر بنای رشد و توسعه‌ اقتصادی کشور تقویت می‌کند. همچنین،در سیستم اقتصادی باز و آزاد،فرهنگ‌ کار آفرینی رایج است و یک ارزش اجتماعی محسوب‌ می‌شود و تشکیل یک فعالیت اقتصادی جدید،رقم‌ بسیار بالایی را تشکیل می‌دهد،در حالی که در کشورهای با اقتصاد دولتی و کنترل شده،به علت نبود چنین فرهنگی،نه تنها کار آفرینی ارزش محسوب‌ نمی‌شود،بلکه تشکیل بنگاه‌های اقتصادی به ندرت‌ اتفاق می‌افتد و زندگی همه مردم به نوعی وابسته به‌ دولت است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.