Skip to main content
فهرست مقالات

نکاتی درباره مقررات حمل و نقل دریائی

مترجم:

ISC (4 صفحه - از 12 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، مقررات حمل‌و‌نقل دریائی، مقررات یورک آنتورپ، حمل، قانون، اساس مقررات یورک آنتورپ عمل، کشتی، خسارت، جنرال اوریج، مقررات جنرال اوریج سهم زیانی

خلاصه ماشینی:

"وقتی دولت انگلیس متوجه گردید که بخاطر حمایت بعمل آمده طی این قوانین از فرستندگان کالا بازار حمل و نقل متوجه مؤسسات حمل و نقل کشورهای‌ مستعمره شده است،تلاش نمود تا صاحبان کشتی‌ را متقاعد نماید تا با تصویب قانون مشابهی در انگلستان‌ موافقت نمایند ولی صاحبان کشتی بر این عقیده بودند که پذیرش داوطلبانه این مطلب از جانب صاحبان‌ کشتی مؤثرتر خواهد بود،ولی چنین نبود. برای مثال چنانچه در یک کشتی فرانسوی در حال حمل کالای آلمانی بمقصد آمریکا خسارت جنرال‌ اوریج واقع می‌شد مالک فرانسوی کشتی مایل بود که خسارت جنرال اوریج بر اساس قانون کشور فرانسه‌ و یا احتمالا بر اساس قانون بندر مقصد کشتی تعیین‌ گردد ولی مالک آلمانی کالا مایل بود که بر اساس‌ قانون آلمان عمل شود و چنانچه طرفین در مورد این اختلاف به سازش می‌رسیدند تازه ممکن بود متوجه شوند که بیمه‌نامه توسط مؤسسه لویدز صادر گردیده و در نتیجه بیمه‌گر بر اساس قانون انگلیس‌ خسارت را پرداخت خواهد نمود. در هر حال ماده سه مقررات یورک‌ آنتورپ می‌گوید خسارت وارده بر اثر آب که جهت‌ خاموش کردن آتش بکار می‌روند جنرال اوریج محسوب‌ می‌شود و قابل تامین است و چون در این واقعه‌ آتش‌سوزی واقع نشده بود بلکه فقط بیم وقوع آتش‌ سوزی وجود داشته لذا فرستندگان کالا دعوی را باختند و احتمالا بازنده اصلی بیمه‌گران آنها بودند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.