Skip to main content
فهرست مقالات

عوامل مؤثر در موفقیت مدیر

نویسنده:

ISC (6 صفحه - از 17 تا 22)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، مدیر، مدیریت، پرسنل، سازمان، تولید، مدیران و کارکنان شرکت، کارکنان سازمان، پاداش، نیروی انسانی و مدیریت پرسنلی

خلاصه ماشینی:

"در جریان امر قرار گیرند البته لازم به یادآوری است که در هر گونه تغییرات اقلیتی مکدر میشوند ولی مهم آنست که ضمن اینکه حرکت کلی باید در جهت تحقق اهداف اصلی سازمان باشد در همین راستا رفاه توسعه‌ و ترقی و پیشرفت کارمند نیز ملحوظ شود اگر تغییری باعث ناراحتی اکثریت کارکنان باشد و کارکنان برای پیدا کردن توجیه منطقی آن دچار سردرگمی شوند و مدیریت نیز هیچگونه کوششی در این جهت ننماید نتیجه چنین عملی مستقیما لطمه به سازمان بوده کم کاری-بی‌توجهی- حیف و میل اموال عمومی تلف کردن وقت را بدنبال خواهد داشت و نتیجتا در دراز مدت این مدیریت است که به بن بست رسیده و نخواهد توانست سازمان خود را به نحو احسن اداره نماید و همیشه از کمبود کارمند شکایت داشته و بدنبال استخدام کارکنان جدید خواهد بود غافل از اینکه با ورود پرسنل جدید و تازه نفس مشکلات مدیر بیشتر خواهد شد زیرا افراد جدید با ورود خود عرصه را برای پرسنل قدیم تنگ خواهند کرد و یکنوع مبارزه برای خارج کردن همدیگر از صحنه شروع می‌گردد و از طرفی بر اساس قانون بازدهی نزولی میزان بازدهی و کار پرسنل کم میگردد زیرا یک میزان کار مشخص و محدود بین تعداد زیادی از پرسنل تقسیم خواهد شد و در این زمینه آموزش-کارآموزی و بالا بردن سطح تجربه پرسنل به تشکیلات تعدادی از کارکنان خود را از معرکه کار فعالیت کنار کشیده و در گوشه‌ای برای گرفتن موقعیتها و فرصتها و امتیازات کمین می نشینند و بدنبال پستهای تشریفاتی خواهند بود و همیشه این یک اصل است که بیشترین لطمات را در چنین سیستم مدیریتی افراد جدی و فعال و با پشتکار می‌بینند زیرا آنچنان غرق در کار هستند که موقعیتها و فرصتها را همیشه از دست میدهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.