Skip to main content
فهرست مقالات

بیمه مترو

مترجم:

(6 صفحه - از 35 تا 40)

کلید واژه های ماشینی : بیمه ،مترو ،خسارات ،زمین ،ریسک ،زیرزمینی ،عملیات ساختمانی روش حفر کانال ،طول مسیر عملیات ساختمانی مترو ،سازه‌های ،عملیات ساختمانی مترو ،مسئولیت ،خطوط ،بیمه مترو ،کابلها ،فونداسیون ،کانال مترو عمق فونداسیون سازه ،سطح آبهای زیرزمینی ،خطر ،آب ،مسیر مترو ،خاک ،خطوط لوله ،گاز ،خطوط لوله و کابلهای زیرزمینی ،حفر ،نقشه‌ها ،بیمه‌گر مسئولیت ،قسمت از مسیر مترو ،کانال حفر‌شده ،نشست زمین

خلاصه ماشینی:

"علاوه بر این، در نواحی پر تراکم همواره تعداد زیادی کابل‌های برق، لوله‌های آب و گاز و غیره در زیر زمین قرار دارد که می‌باید قبل از شروع عملیات خاکبرداری تغییر داده شود و یا چنانچه در نزدیکی محل حفاری واقع شده‌اند، باید که در طی مدت عملیات ساختمانی، کماکان فعال نگه داشته شوند. در بخشهای زیر سعی خواهد شد مسائلی را که در فوق مطرح شد به صورت مشروح مورد بررسی قرار دهیم: سازه‌های موجود در معرض خطر برای ارزیابی این ریسک، اولین قدم تعیین نوع و عمر ساختمانهائی است که در امتداد مسیر مترو واقع شده‌اند. در نتیجه پائین آوردن سطح آبهای زیرزمینی، ممکن است در شکل و وضعیت زمین تغییر ایجات شود و نشست زمین را به همراه داشته باشد در هنگام ارزیابی و بررسی احتمال نشست زمین، باید به این واقعیت توجه داشت که پائین آوردن سطح آبهای زیرزمینی به میزان زیاد که با نشست‌های معمولی همراه‌اند چندان حائز اهمیت نمی‌باشند، زیرا چنین نشست‌هائی به ندرت اثرات مخرب بروی ساختمان‌ها خواهند داشت. تأسیسات زیرزمینی در معرض خطر(لوله‌های آب و گاز، کابلهای انتقال نیروی برق، کانالهای فاضلاب و غیره) چنانچه مسیر راه آهن زیرزمینی با استفاده از روش حفر کانال در درون زمین و سپس پوشاندن روی آن ساخته شود، معمولا عملیات مقدماتی وسیعی به منظور تغییر دادن محل خطوط تأسیساتی و کابل‌ها انجام می‌گیرد، که برای بیمه‌گر مسئولیت ریسک قابل ملاحظه‌ای را ایجاد می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.