Skip to main content
فهرست مقالات

مصوبات شورایعالی بیمه (آئین نامه نمایندگی بیمه)

(4 صفحه - از 68 تا 71)

کلید واژه های ماشینی : بیمه مرکزی ایران ،شرکت بیمه ،آئین‌نامه نمایندگی بیمه ،نمایندگی بیمه ،آئین‌نامه نمایندگی ،آئین‌نامه ،هیئت رسیدگی به اختلافات ،اختلافات نماینده و شرکتهای بیمه ،رسیدگی به اختلافات نماینده ،شرکت بیمه مکلف ،کار مفید بیمه‌ای ،شورایعالی بیمه ،حق بیمه ،سابقه کار مفید بیمه‌ای ،قرارداد نمایندگی ،نمایندگان بیمه ،بیمه‌گذار ،هیئت رسیدگی ،نماینده و شرکتهای بیمه ،مکلف ،رسیدگی به اختلافات ،بیمه‌ای ،نماینده مکلف ،انجمن صنفی نمایندگان بیمه ،پر تفوی نماینده ،ظرف مدت ،کار مزد نماینده ،نام نماینده ،پر تفوی ،شرایط مقرر

خلاصه ماشینی:

"آئین‌نامه نمایندگی بیمه‌ فصل اول:تعریف و شرایط نمایندگی بیمه‌ ماده 1-نماینده بیمه که در این آئین‌نامه اختصارا«نماینده»نامیده می‌شود، شخصی است حقیقی یا حقوقی که با توجه به قوانین و مقررات و مفاد این آئین‌نامه مجاز به عرضه خدمات بیمه‌ای به نمایندگی از جانب شرکت بیمه طرف قرارداد خواهد بود. بیمه مرکزی ایران مکلف است در صورت مغایرت مفاد قرارداد با مقررات این آئین‌نامه، مراتب را ظرف مدت 45 روز پس از وصول رونوشت قرارداد، جهت اقدام مقتضی به شرکت بیمه ذیربط ابلاغ نماید. فصل سوم:مقررات مختلف‌ ماده 25-مرجع رسیدگی به اختلافات میان نماینده و شرکت بیمه در رابطه با مقررات این آئین‌نامه و قرارداد نمایندگی منعقده، هیئتی است مرکب از سه نفر به شرح زیر: الف-نماینده بیمه مرکزی ایران. ماده 27-آئین‌نامه راجع به نحوه تشکیل جلسات و اتخاذ تصمیم هیئت رسیدگی به اختلافات نماینده و شرکتهای بیمه حداکثر ظرف سه ماه توسط بیمه مرکزی ایران تهیه و برای تصویب به شورایعالی بیمه ارائه خواهد شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.