Skip to main content
فهرست مقالات

نقش نمایندگان در توسعه بازار بیمه

نویسنده:

ISC (5 صفحه - از 9 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، بازار، توسعه بازار بیمه، نقش نمایندگان در توسعه بازار، نمایندگان، صنعت بیمه، بازار ناآگاه بیمه، بیمه‌گران، شرکتهای بیمه، بررسی موضوع توسعه بازار بیمه

خلاصه ماشینی: "نگارنده پیشنهاد می‌کند که از طرف صنعت بیمه اقدام‌ به ترسیم نقشه جغرافیائی بیمه بشود که کلیه مشکل‌ توسعه بازار بیمه است-بدون ترسیم این نقشه‌ جغرافیائی هیچ وقت توسعه بازار بیمه به مفهوم واقعی‌ امکان نخواهد داشت و در حد شعار باقی می‌ماند-باید طبق نقشه جغرفیائی بیمه کشور شرکتهای بیمه عام را موظف به ایجاد شعب و نمایندگیها در بازار ناآگاه بیمه‌ کرد-بعد از ترسیم این نقشه جغرفیائی بیمه است که‌ به استناد آمار و ارقام نه ادعا و تبلیغ می‌توان توسعه بازار بیمه را از ابعاد گوناگون آن بررسی کرد-البته ترسیم‌ چنین نقشه‌ای کار سهل و ساده‌ای نیست باید و شاید سالها گروههای پژوهشی برای چنین کاری فعالیت و برنامه‌ریزی کنند و این سودای تبلیغات بی‌محتوائی است‌ که تحت عنوان تعمیم و یا گسترش بیمه و یا در تحت‌ عنوان توسعه بازار بیمه،گروهی از بیمه‌گذاران بخش آگاه‌ بیمه را به کمک این و یا آن نماینده به دنبال خود به این و آن شرکت بیمه مبلغ می‌کشند و پس از چندی با تبلیغی‌ متقابل و شاید هم بی‌محتواتر با پیشگامی چند نماینده‌ دیگر همان بیمه‌گذاران را(یا چند نفر کمتر یا زیادتر)به‌ شرکت بیمه اولیه بر می‌گردانند بدون این که ااین رفت و برگشت در کل بازار بیمه مؤثر باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.