Skip to main content
فهرست مقالات

مدار تولید بیمه در ایران

نویسنده:

ISC (4 صفحه - از 27 تا 30)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، مدار تولید بیمه در ایران، تولید، تقاضا، بیمه در ایران، صنعت بیمه، محصول، مصرفی، فرهنگ، خدمات

خلاصه ماشینی: "آنچه که مورد بحث ماست این است که تحلیل مدار تولید درباره محصولی بنام«بیمه»چگونه است و چه‌ تنگناهائی مانع از تکامل این مدار در جامعه ایران‌ شده‌اند؟برای این موضوع باید سؤالات بسیاری را پاسخ‌ گفت:آیا نیاز به محصول بیمه‌ای وجود داشته یا بعنوان‌ خواستهای نو پدید وارد زندگی شده است؟منشأ نیاز به‌ بیمه چیست:حیات یا فرهنگ؟آیا بیمه‌گران انواع‌ نیازهای بیمه‌ای را درک کرده و به همه تقاضاها پاسخ‌ می‌گویند؟ تخصیص منابع در بنگاههای بیمه‌ای چگونه صورت‌ می‌گیرد؟سیستم بازاریابی و توزیع آن چگونه است؟ زیانهای جنبی یا ارزش کاهیده بیمه برای جامعه‌ کدامند و چگونه می‌توان آنها را محاسبه نمود؟تعامل‌ بین صنعت بیمه و محیط پیرامون به چه نحو در حال‌ انجام است؟آیا مصرف‌کننده نهائی بیمه از آن احساس‌ رضایت و مطلوبیت می‌کند تا مجددا با تقاضاهای بیشتر بر تداوم و سرعت مدار تولید بیمه بیفزاید؟بیمه‌گران‌ در چه شرایطی عامل پویائی و یا رکود مدار تولید بیمه‌ خواهند شد؟و... در عین حال باید اذعان نمود که در جوامع غیر مدرن از یک طرف حضور عاملی بنام علقه‌های مذهبی و فرهنگی و اعتقاد به تقدیر و سرنوشت در اقشاری از مردم‌ و از طرف دیگر محدودیت دامنه و شدت خطرات و حوادث باعث می‌شوند که در نظر گاه برخی نیاز کمتری به‌ ارگانهای بیمه‌ای وجود داشته باشد و پوششهای بیمه‌ای‌ کمتر مورد تقاضا واقع شود اما این مسئله رافع کلیت‌ چنین نیازی نیست و اکثریت جامعه نیز آنچنان‌ نمی‌اندیشند. اما اینکه مؤسسات(تولیدکنندگان)بیمه چگونه به‌ چنین نیازی پاسخ می‌دهند،نحوه تخصیص منابع آنها چگونه است،چگونه محصول خود را معرفی و بدست‌ متقاضی(بیمه‌گذاران)می‌رسانند محتاج بررسی و تفحص جداگانه است و تاثیر عملکرد و عرضه‌کنندگان‌ بیمه‌ای را بر نبود تقاضای بیمه‌ای در ایران بصورت‌ دقیقتری روشن خواهد نمود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.