Skip to main content
فهرست مقالات

مبانی ریاضی و قانون اعداد بزرگ در بیمه

نویسنده:

(10 صفحه - از 11 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : بیمه ،هـا ،کارایی ،محاسـبه کـارایی سـرمایه فکـری ،سـرمایه فکـری ،شاخص هـای سرمایه فکری ،هـای ،سرمایه فکری ،بررسی و محاسـبه کـارایی سـرمایه ،شاخص ،بـه شـاخص هـای سـرمایه فکـری ،کـه مبنـای محاسـبه کـارایی شرکت ،کارایی سرمایه فکری ،کـارایی ،بیمـه ،رگرسیون کـارایی و سـرمایه فکـری ،کارایی و سرمایه فکـری شـرکت ،مدل ،شـرکت ،شرکت بیمه ،فروش ،شرکت ها ،محصولات ،سرمایه فکری بر کارایی شـرکت ،شرکت هـا بـرای مطالعه رگرسیون ،کارایی سـرمایه فکـری ،محاسـبه ،محاسـبه کـارایی ،میان بهره‌وری و سرمایه فکری ،مطالعه کارایی سرمایه فکری

خلاصه ماشینی:

"اجزای سرمایه فکری منتخب شامل تحصیلات، تجربه و مهارت (بهرهوری فروش) در بخش سرمایه انسانی، سابقه شرکت ، محصولات جدیـد (بـا دو شـاخص تعـداد محصولات جدید و سهم بیمه عمر در پرتفوی فروش به عنوان محصولی جدیـدتر از سایر محصولات رایج بیمه ای) و تنوع محصولات در بخش سرمایه سـاختاری و سهم بازار و تعداد و مهارت نمایندگیهای فروش (با دو شاخص کـارمزد دریـافتی به عنوان شاخصی از میزان تخصصـی بـودن بیمـه نامـه هـای فروختـه شـده توسـط نمایندگی و سرانه حق بیمه تولیـدی بـه عنـوان شـاخص مهـارت عمـومی فـروش نمایندگی) در بخش سرمایه ارتباطی می باشند که برای اندازهگیری هرکدام، یک یـا حداکثر دو شاخص معین شد (جدول ١). نهایتا از میان شاخص های سرمایه ارتباطی، متوسـط سـهم بـازار شـرکت هـا رونـد کاهشی داشته است (که باتوجه به ورود تدریجی چهار شرکت جدید در ایـن دوره طبیعی است )، متوسط تعداد نمایندگیهای شرکت ها پـس از یـک دوره سـه سـاله کاهش و ثبات، افزایش قابل توجهی را در سه سال بعـد تجربـه کـرده اسـت و دو شاخص دیگر یعنی بهرهوری فروش نمایندگیها و کـارمزد دریـافتی نماینـدگیهـا (نسبت به حـق بیمـه تولیـد آنهـا) تغییـرات منظمـی نداشـته انـد (کـارمزد دریـافتی نمایندگیها در این تحقیـق بـه عنـوان شاخصـی بـرای سـنجش سـطح تخصـص نمایندگیها تلقی شده است ؛ زیرا معمولا کارمزد فروش بیمه نامه در رشته های بیمـه تخصصی رقم بالاتری است )."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.