Skip to main content
فهرست مقالات

نظری به فاجعه های طبیعی دنیا

مترجم:

(8 صفحه - از 35 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،اطلاعات نامتقارن ،بیمه ،عدم تقارن اطلاعات ،تقارن ،ریسک ،بیمـه ،پدیده عدم تقارن اطلاعات ،بـه ،مخاطرات اخلاقی ،بازار بیمه ،تقارن اطلاعات در بازار بیمـه ،ریسـک ،هـای ،مطالعه عدم تقارن اطلاعات ،اطلاعات شـرکت هـای بیمـه ،عدم تقارنهای اطلاعاتی به‌حساب بیمه ،حق ،مشتریان ،عدم تقارن اطلاعات در بازار ،خسارت ،کـه ،حق بیمه ،شـرکت هـای بیمـه ،اطلاعـات ،مخـاطرات اخلاقی ،بـه ریسـک مشتریان ،شرکت بیمه ،مخـاطرات اخلاقـی ،انتخاب نامساعد

خلاصه ماشینی:

"لذا اطلاعات شـرکت هـای بیمـه دربـاره میـزان تمایـل بـه ریسـک مشتریان، کمتر از خود مشتریان است و با این توصیف ، بین آنها اطلاعات نامتقـارن حاکم است و این امر اجتنابناپذیر است ؛ زیرا مسئله تمایل به ریسک امری اسـت که بستگی به ژنتیک ، سن ، جنس ، تحصیلات، ثروت و محیط خانوادگی فرد دارد و تا زمانی که اظهار آن برای فرد مستلزم هزینه باشد از آن پرهیز کرده و یا اطلاعـات غلط را منتقل میکند (٢٠١٢ ,Muermann and straka). 1 مطالعه عدم تقارن اطلاعات در بازار بیمـه از مطالعـات «راس شـیلد و اسـتیگلیتز » سرچشمه گرفته است با فرض اینکه بیمه گرها باید با انتخاب نامسـاعد (نـامطلوب) روبرو شوند و دلیل آن نیز غیر ممکن بودن جداسازی مشـتریان بـا ریسـک بـالا از مشتریان با ریسک پایین است ، این تئوری بیـان مـیکنـد کـه مشـتریان نسـبت بـه بیمه گرها اطلاعات بیشتری از سطح ریسک خود دارند و بـه طـور کارآمـد از ایـن اطلاعات در برابر بیمه گرها استفاده میکنند. مسئله درجه تمایـل بـه ریسـک ، یـک مسـئله شخصی و روانی است و هر فرد، به خوبی میداند که چه قدر از ریسک گریزان یـا متمایل به آن است ، در حالی که شرکت های بیمه نمیتوانند این تمایل را تشـخیص دهند، لذا اطلاعات شرکت های بیمه درباره میزان تمایل به ریسک مشتریان، کمتر از خود مشتریان است و با این توصیف ، بین آنها اطلاعات نامتقارن حاکم است و این امر اجتنابناپذیر است ؛ زیرا مسئله تمایل به ریسک ، امـری اسـت کـه بسـتگی بـه ژنتیک ، سن ، جنس ، تحصیلات، ثروت و محیط خانوادگی فرد دارد و تا زمـانی کـه اظهار آن برای فرد مستلزم هزینه باشد، از آن پرهیز کرده یا اطلاعات غلط را منتقل میکند (راعی، ١٣٨٥)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.