Skip to main content
فهرست مقالات

نظری به فاجعه های طبیعی دنیا

مترجم:

ISC (8 صفحه - از 35 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، اطلاعات نامتقارن، بیمه، عدم تقارن اطلاعات، تقارن، ریسک، بیمـه، پدیده عدم تقارن اطلاعات، بـه، مخاطرات اخلاقی

خلاصه ماشینی:

"لذا اطلاعات شـرکت هـای بیمـه دربـاره میـزان تمایـل بـه ریسـک مشتریان، کمتر از خود مشتریان است و با این توصیف ، بین آنها اطلاعات نامتقـارن حاکم است و این امر اجتنابناپذیر است ؛ زیرا مسئله تمایل به ریسک امری اسـت که بستگی به ژنتیک ، سن ، جنس ، تحصیلات، ثروت و محیط خانوادگی فرد دارد و تا زمانی که اظهار آن برای فرد مستلزم هزینه باشد از آن پرهیز کرده و یا اطلاعـات غلط را منتقل میکند (٢٠١٢ ,Muermann and straka). 1 مطالعه عدم تقارن اطلاعات در بازار بیمـه از مطالعـات «راس شـیلد و اسـتیگلیتز » سرچشمه گرفته است با فرض اینکه بیمه گرها باید با انتخاب نامسـاعد (نـامطلوب) روبرو شوند و دلیل آن نیز غیر ممکن بودن جداسازی مشـتریان بـا ریسـک بـالا از مشتریان با ریسک پایین است ، این تئوری بیـان مـیکنـد کـه مشـتریان نسـبت بـه بیمه گرها اطلاعات بیشتری از سطح ریسک خود دارند و بـه طـور کارآمـد از ایـن اطلاعات در برابر بیمه گرها استفاده میکنند. مسئله درجه تمایـل بـه ریسـک ، یـک مسـئله شخصی و روانی است و هر فرد، به خوبی میداند که چه قدر از ریسک گریزان یـا متمایل به آن است ، در حالی که شرکت های بیمه نمیتوانند این تمایل را تشـخیص دهند، لذا اطلاعات شرکت های بیمه درباره میزان تمایل به ریسک مشتریان، کمتر از خود مشتریان است و با این توصیف ، بین آنها اطلاعات نامتقارن حاکم است و این امر اجتنابناپذیر است ؛ زیرا مسئله تمایل به ریسک ، امـری اسـت کـه بسـتگی بـه ژنتیک ، سن ، جنس ، تحصیلات، ثروت و محیط خانوادگی فرد دارد و تا زمـانی کـه اظهار آن برای فرد مستلزم هزینه باشد، از آن پرهیز کرده یا اطلاعات غلط را منتقل میکند (راعی، ١٣٨٥)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.