Skip to main content
فهرست مقالات

اخبار سازمان ها و انجمن ها

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، حسابرس، کیفیت حسابرسی، کیفیت حساب‌رسی، حسن شهرت حسابرس، کیفیت اطلاعات، افزایش کیفیت حساب‌رسی توانایی سرمایه‌گذاران، ریسک، حسن شهرت حسابرس و توانایی، تقاضا، نتیجه‌ی افزایش ریسک تجاری هزینه، پیکره‌ی، کارگزاری، حسابرس و توانایی آگاهی‌دهندگی حسابرس، شهرت حسابرس و توانایی آگاهی‌دهندگی، توانایی نظارت حسابرس، ریسک تجاری هزینه تفاضلی حسابرسان، هزینه، حسابرس کیفیت اطلاعات، توانایی، اطلاعات با کیفیت، نام تجاری، پیش‌بینی تقاضای داتار و همکارانش، هزینه حسابرسان فاقد نام تجاری، نتیجه افزایش ریسک صاحب‌کار، نتیجه افزایش ریسک‌های خاص شرکت، حساب‌رسی و محصولات کیفیت حساب‌رسی، مطالعات تجربی کیفیت حسابرسی، رابطه، ریسک صاحب‌کار و تضادهای نمایندگی

خلاصه ماشینی: "سایر مطالعات تجربی کیفیت حسابرسی،همبستگی بین دو عضو کیفیت حسابرسی(یعنی‌ حسن شهرت حسابرس،و توانایی نظارت حسابرس)یا روابط بین اجزای کیفیت حسابرسی و محصولات آن‌ (نظیر اعتبار اطلاعات و کیفیت اطلاعات)را بررسی می‌نمایند. آنان مدل تحلیلی را ارائه نمودند که اثبات می‌کند سرمایه‌گذاران عمده با ایجاد حسابرسی با کیفیت‌تر درصد مالکیت خود را کاهش می‌دهند،زیرا افزایش کیفیت حسابرسی توانایی‌ سرمایه‌گذاران برای برآورد ارزش شرکت را افزایش می‌دهد. اگرچه منون‌91و ویلیامز02(1991)دریافتند که تغییر مؤسسه حسابرسی قبل از اولین عرضه‌ی عمومی‌ سهام معمولا در جهت انتخاب موسسه حسابرسی بزرگ‌تر می‌باشد،اما عموما پژوهش‌های تجربی انجام‌ شده در آمریکا از مدل داتار و همکارانش حمایت نمی‌نمایند12. یافته‌های آنان با مدل داتار و همکارانش که بیان می‌کند شرکت‌هایی که از حسابرسان دارای نام‌ تجاری استفاده می‌کنند در مقایسه با شرکت‌های از این حسابرسان استفاده نمی‌کنند تمایل بیش‌تری‌ برای ریسکی بودن و حفظ سطح معینی از مالکیت دارند،سازگار می‌باشد. آنان دریافتند که هیچ‌یک از عوامل فوق در داده‌های اولین عرضه عمومی سهام شرکت‌های آمریکایی تاثیرگذار نیست و نتیجه گرفتند که رابطه تجربی بین ریسک صاحبکار خاص و کیفیت حسابرسی بسته به عوامل طرف عرضه(هزینه‌ حسابرس)یا طرف تقاضا(هزینه حفظ مالکیت)حکمفرما می‌باشد. با تکیه بر استدلال‌های تحلیل و نظری متعدد،بیشتر کارگزاران در پژوهش‌های کیفیت‌ حسابرسی فرض می‌کنند که مؤسسات حسابرسی بزرگ‌تر(دارای نام تجاری)توانایی آگاهی‌دهندگی‌ بیش‌تری دارند و در نتیجه اطلاعات با کیفیت‌تر و معتبرتری را ارائه می‌نمایند. بیش‌تر کارهایی که در این زمینه انجام‌ شده است تحت این فرضیه مطلق قرار دارند که اعتبار حسابرس اطلاعاتی را از توانایی نظارت حسابرس و،از این‌رو،توانایی حسابرس برای تاثیرگذاردن بر کیفیت اطلاعات به دست می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.