Skip to main content
فهرست مقالات

تحولات بازار بیمه آلمان

(9 صفحه - از 12 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، بازار بیمه، آلمان، تحولات بازار بیمه آلمان، بیمهء اتکایی غیر نسبی، بیمه‌گران اتکایی، بیمهء اتکایی، شرکت بزرگ بیمهء اتوموبیل، بیمهء اتوموبیل، تحولات بازار بیمهء آلمان

خلاصه ماشینی:

"دست‌ نامرئی آدام اسمیت ضربه شدیدی به اقتصاد بیمهء آلمان وارد آورده و موجب شده است تا شرکت‌های‌ بیمه و بیمه‌گران اتکایی ناگهان از خواب غفلت بیدار و متوجه واقعیت‌های مربوط به رقابت شدید در بازار شوند. طبق اظهارات یکی از سخنگویان فدراسیون‌ بیمه‌گران آلمان،«رقابت کماکان ادامه خواهد داشت» وی اضافه می‌کند:«رقابت ناسالم،ماند غرولند کردن‌ مشتری در بخش بیمهء اتومبیل،یکی از نتایج قابل پیش‌بینی مقررات‌زدایی در بازار است و تنها مشکل‌ این است که حق بیمه‌ها برای پوشش خسارت‌ها کفایت نمی‌کند». ادغام‌های بین شرکت‌های اولیه موجب‌ کاهش صدور بیمه‌های اتکایی موجود برای بیمه‌گران‌ اتکایی در آلمان شده است،که در طول دهه‌های‌ متوالی منبع درآمد خوبی برای شرکت‌های بزرگ مانند مونیخ ری،کلن ری و فرانکونا بوده است. هانوور ری یکی از بیمه‌گران اولیهء آلمانی بود که فعالیت خود را در قالب شرکت بیمهء اتکایی HDI به صورت کپتیو آغاز کرد و از آن پس تا حد یک بیمه‌گر اتکایی حرفه‌ای بین‌المللی رشد کرده است. ماه گذشته،شرکت گرلینگ گلوبال ری آخرین‌ جدول 1-سهم بازار 10 شرکت بزرگ بیمهء اتوموبیل در آلمان(درصد) (به‌تصویرصفحه‌مراجعه‌شود) بیمه‌گر اتکایی بود که با خرید شرکت بیمهء اتکایی‌ نیویورک به مبلغ 700 میلیون دلار اقدام به‌ سرمایه گذاری در سایر نقاط جهان کرد. برخی از بیمه‌گران اتکایی از طریق قبول‌ مقدار بیشتری از بیمه‌های مازاد زیان به این مسأله‌ واکنش نشان می‌دهند،مانند شرکت هانوور ری که‌ آقای گرایی در آن مشغول به کار است. آقای کنود یادآوری میکند: «هنگامی که من در سال 1969 کار خود را با شرکت‌ آغاز کردم،بخش عمدهء فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت‌ نسبی بود و شرکت Hubner حداقل زیان را داشت، ولی این روند اکنون برعکس شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.