خلاصه ماشینی:
"بیمهگران آلمانی هنوز روی ذهنیتها کار میکنند بیمهگران آلمانی هنوز سعی دارند به سهامداران خود بگویند که تا چه اندازه سودآور هستند و همچنین به عموم مردم بگویند که حق بیمهها بسیار پایین است و خسارت بیمه آنها(بیمهگران)را رنج میدهد.
تقریبا کلیه بیمهگران برجسته در سال 1997 سودآوری بسیار بالایی داشتند و بااطمینان پیشبینی میکنند که امسال نیز بهتر خواهند بود.
در سال 1998بیمهگران آلمانی انتظار داشتند که حق بیمه 2 درصد یعنی تا 2/243 میلیارد مارک آلمان(152 میلیارد دلار)افزایش یابد.
این مسأله بیشتر در مورد بیمههایی اتوموبیل و آتشسوزی بود که حق بیمههای اتوموبیل با 4 میلیارد مارک آلمان کاهش به 39 میلیارد رسید و در مورد دوم(آتشسوزی)نیز بازار شاهد یک کاهش 6/8 درصدی تا 2/4 میلیارد مارک بود.
این امر احساس موجود بیمهگران را که ادغام بیشتری میان شرکتهای بیمه و همکاریهای بیشتر اتفاق خواهد افتاد،تشدید میکند."