Skip to main content
فهرست مقالات

دستیابی به اهداف شرکت های وابسته

(4 صفحه - از 12 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، شرکت وابسته، مدیریت ریسک، شرکت‌های بیمه، تفوی بیمه‌های شرکت وابسته، خسارت، پوشش، مدیران، ادغام، شرکت مادر

خلاصه ماشینی:

"وی روش‌های مختلفی را برای استفاده بهینه‌ از این شرکت‌ها؛همچون تأسیس شرکت وابسته به‌ منظور تأمین مالی خسارات و کسرکردنی‌ها،به عنوان‌ یک مرکز کمکی برای ایجاد سود و تسهیل‌کننده‌ مزیت رقابتی و اهرمی جهت توسعه پوشش‌ قراردادهای بیمه‌ای،مورد بررسی قرار می‌دهد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ مستقر در انگلستان‌ سالهاست که مالکیت یک شرکت بیمه وابسته را به‌ عنوان بخشی ضروری از برنامه تأمین مالی خطر،در استراتژی خود برای مدیریت ریسک مورد توجه قرار داده‌اند. اهرمی برای توسعه پوشش قراردادهای بیمه‌ای شواهد نشان می‌دهند که اگر شرکت وابسته به‌ یک شرکت مادر،بتواند پرداخت اولین خسارت‌ (First Loss) را تا سقف معقولی تعهد کند،آن گاه این‌ امکان برای بازارهای بیمه یا بیمه اتکایی وجود خواهد داشت تا خطراتی را پوشش دهند که در غیر این صورت،هرگز زیر پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌گرفتند. هنگامی که قراردادهای بیمه گروهی،مقدار متنابهی فرانشیز تحمیل کنند و یک شرکت تابعه‌ کوچک،مثل یک فعالیت جدید در بازاری نو ظهور، دچار خسارات زیادی شود این فشار سخت،می‌تواند تأثیر مخربی بر نتیجه کار داشته باشد و این احتمال‌ وجود دارد که اعتبار محلی و سهمی از بازار که به‌ دشواری بدست آمده،به کلی از بین برود. بازنگری پر تفوی بیمه خطری که شرکت‌های وابسته‌ای را که سال‌ها قبل‌ تأسیس شده باشند،تهدید می‌کند آن است که،پر تفوی‌ بیمه‌های او،به آن اندازه تحول نیافته باشد که بتواند همگام با تغییرات مالی به وقوع پیوسته در طی این‌ سال‌ها متحول شود. چه چیزی تفاوت کرده است؟ اساسا در حالی که در گذشته شرکت بیمه با کمک‌ کارگزار مجموعهء بیمه‌های درخواستی بیمه‌گذار را صادر می‌کرد،امروزه برای مشتری تنها بیمه‌هایی که‌ در سیستم رایانه‌ای بیمه‌گر داخل شده‌اند ارائه‌ می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.