Skip to main content
فهرست مقالات

انعطاف پذیری تنها راه پیشرفت

(4 صفحه - از 15 تا 18)

خلاصه ماشینی:

"چه چیزی تفاوت کرده است؟ اساسا در حالی که در گذشته شرکت بیمه با کمک‌ کارگزار مجموعهء بیمه‌های درخواستی بیمه‌گذار را صادر می‌کرد،امروزه برای مشتری تنها بیمه‌هایی که‌ در سیستم رایانه‌ای بیمه‌گر داخل شده‌اند ارائه‌ می‌شود. تعداد کارگزاران بزرگ اندک بود ولی همین تعداد اندک نیز بسیار کوچک‌تر از شرکت‌های بیمه و خود این شرکت‌ها هم متوسط بودند. اینک مشتریان‌ فقط می‌توانند از میان تعداد معدودی کارگزاران که‌ خود آن‌ها هم به تعداد کمی از شرکت‌های بیمه‌ دسترسی دارند،یکی را برای انجام امور خود انتخاب‌ کنند؛و پوشش ارائه شده نیز فقط شامل پوشش‌هایی‌ است که در سیستم رایانه‌ای شرکت‌های بیمه و کارگزاران موجود هستند. مشکلی که در این رابطه‌ وجود دارد این است که اکثر شرکت‌های بزرگ بیمه‌ قصد ندارند همکاری خود را با کارگزاران کوچک‌ شهرستانی ادامه دهند،مگر در صورتی که آنان خود را به شرکت‌های مربوطه بیمه متعهد کنند،و البته چنین‌ چیزی برای کارگزاران شهرستانی میسر نیست. پوشش مورد نیاز بایستی توسط مشتری و کارگزار تعیین شود و کارگزار باید بدون استفاده از سیستم‌ رایانه‌ای که برای پوشش سریع یک ریسک متوسط برنامه‌نویسی شده،این کار را انجام دهد. آیا این مثال‌ می‌تواند علت شباهت اکثر شرکت‌های بیمه را هم‌ توضیح دهد؟ امروزه برای پیشرفت باید یک چیز متفاوتی ارائه‌ کرد شاید تعجب‌آور باشد ولی لازم نیست آن چیز حتما نو و بدیع باشد بلکه اگر به گذشته توجه کنیم‌ می‌توانیم بهترین راه پیشرفت را بیابیم. سیستم رایانه‌ای درست به اندازهء یک اپراتور می‌تواند مفید باشد و شرکت بیمه بدون‌ صادرکننده‌های خوب هرگز قادر به ارائه خدمات‌ خوب به مشتری‌ها و کارگزاران نخواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.