خلاصه ماشینی:
"همچنین این مقاله مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی را در کاهش هزینهها و بهبود کارایی شرکتهای بیمه مورد بررسی قرار داده و چگونگی تاثیر گذاری تکنولوژیهای جدید اطلاعاتی را بر زنجیره سنتی ارزشها شرح داده است.
از آنجا که بیمه گذاران بعضی مهارتها را خود انجام میدهند(وارد کردن دادههای شخصی خود)و درجه استاندارد کالاها نیز بالاتر میباشد، امکان صرفهجویی در هزینههای بازار یابی از طریق اینترنت نسبت به بیمهگران مستقیمی که از روش فروش از راه دور استفاده میکنند، بیشتر است.
هم چنین از طرف دیگر آنچه آنها به عنوان حقالعمل یا کار مزد فروش میپردازند2،به مقدار قابل ملاحظهای کمتر از بیمهگران سنتی است،که این امر خود در حکم عاملی مهم به خصوص در بازاری است که بیمه گذاران تمایل به تعویض مکرر بیمهگر خود دارند.
در این شرایط پایین بودن نرخ حق بیمه اتومبیل به ضرر بیمهگران مستقیم است و نیز بیمهگران کم هزینه،از طریق تحت پوشش قرار دادن تعداد کمتری از بیمه گذاران کمتر خسارت را حاشیه سود خود را افزایش میدهند.
در حد نهایت این موارد،بیمهگر در آینده تنها یک شرکت صوری و ظاهری که به عنوان یک بیمهگر بر روی اینترنت و در مقابل بیمه گذاران ظاهر میشود نخواهد بود، بلکه کلیه خدمات بیمهای را از طرف دیگر عرضه کنندگان خدمات(بیمهگران تخصصی) ارائه میدهد.
این امر اساسا به اینکه امکان صرفه جویی چه مقدار است و یا چه خدمات اضافی دیگری عرضه خواهد شد،متخصصان بیمه با چه سرعتی تبدیل به عرضه کنندگان خدمات بیمهای خواهند شد و آیا چنین ارائه دهندگان خدمات بیمهای سطح بالایی میتوانند در مقایسه با بیمهگران سنتی به صرفه جوییهای اقتصادی بیشتر دست پیدا کنند،بستگی دارد."