Skip to main content
فهرست مقالات

هفت گام استراتژیک در بازاریابی خدمات بیمه (قسمت اول)

نویسنده:

(13 صفحه - از 145 تا 157)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، بیمه‌گذار، شرکت بیمه، بازاریابی خدمات بیمه، خدمات، ارتباطات، گام استراتژیک در بازاریابی خدمات، بازار، حق بیمه، خرید بیمه

خلاصه ماشینی: "(تجربه‌ای که بارها شاهد آن بوده‌ایم)شرکت بیمه‌ الف حتی بدون دریافت حق بیمه به کمک آن‌ها بشتابد،به این ترتیب بیمه گذاران چنین شرکت‌ بیمه‌ای را منطبق با سیستم ارزشی خود می‌بینند و در صورت اقدام برای خرید بیمه،احتمال بیشتری‌ دارد که از این شرکت بیمه بخرند،لذا می‌بینیم که چگونه شرکت‌های بیمه با به کارگیری شیوه‌های‌ بازاریابی درست به فرهنگ سازی بیمه در جامعه‌ می‌توانند بپردازند در حالی که در عمل شرکت‌های‌ بیمه فعلی به بدترین شیوه به تبلیغ مستقیم در چنین‌ مواقعی می‌پردازند. برخی روش‌های قابل توصیه برای‌ تقسیم‌بندی بیمه‌گذاران عبارتند از:تقسیم‌بندی‌ بر اساس نوع رشته بیمه‌ای مورد انتظار،تقسیم‌بندی‌ بر اساس میزان رضایت از خدمات شرکت، تقسیم‌بندی بر اساس میزان طبقه اجتماعی و نکته‌ اساسی در تقسیم‌بندی بازار و انتخاب بازار هدف به‌ عنوان آخرین مرحله در استراتژی شناخت مشتریان، این است که با تقسیم‌بندی مناسب شرکت بیمه قادر به کسب مزیت رقابتی خواهد بود ونفوذ خود را در بازار هدف افزایش می‌دهد در حالی که از جنگ‌ رقابتی با هزینه بالاتر در سطح کل بازار اجتناب‌ می‌کند. اما آیا بیمه‌نامه‌ای که رقبا ارایه می‌دهند چنین فایده‌ای را ندارد؟در تکمیل این توضیح باید گفت اگر منافع‌ مرتبط با خرید بیمه‌نامه در مقایسه با رقبا یا شرکت‌های بیمه دیگر بیشتر و یا حتی متنوع‌تر باشد در حالی که هزینه‌های پرداختی(حق بیمه)به‌ وسیله بیمه‌گذار ثابت بماند،در آن صورت شرکت‌ بیمه ارزش بیشتری را برای بیمه‌گذار ایجاد کرده‌ است. حال‌ به این موضوع می‌پردازیم که‌''''چگونه می‌توان برای‌ بیمه‌گذار ارزش آفرینی کرد؟‘‘در پاسخ باید گفت‌ برای ایجاد ارزش راه‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به مزایای حاصل از خرید بیمه قابل شناسایی و به کارگیری‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.