Skip to main content
فهرست مقالات

مبانی مدیریت مشارکتی در صنعت بیمه

نویسنده:

(8 صفحه - از 158 تا 165)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان ،مشارکت ،مدیران ،مدیریت ،بیمه ،مدیریت مشارکتی ،مدیریت مشارکتی در صنعت بیمه ،شرکت بیمه ،سازمان ،مادی ،مبانی مدیریت مشارکتی ،مرکز آموزش مدیریت دولتی ،رضایت ،فواید اجرای نظام مدیریت مشارکتی ،کیفیت ،مدیریت و کارکنان ،فرایند ،فضا ،نظام مشارکت ،ارایه ،نظام ،افزایش ،فرهنگ ،کار ،مدیریت و کارکنان سازمان ،افزایش بازده کاری کارکنان ،خدمات ،مدیریت و مشارکت کارکنان ،فضا شرکت‌های بیمه با رقابت ،تعریف

خلاصه ماشینی:

"در این نظام صمیمیت و روابط دوستانه و غیر رسمی بین‌ مدیریت و کارکنان حاکم است،به آموزش و افزایش‌ مستمر دانش تخصصی کارکنان اهمیت داده می‌شود، فعالیت‌ها معمولا به صورت گروهی انجام می‌شود، دادن اختیار و قدرت تصمیم‌گیری به زیر دستان در سطح بالایی صورت می‌گیرد،اعتماد بسیار قوی‌تر و متقابلی بین مدیریت و کارکنان حاکم است. ‘‘ اصول ارزشی مشارکت با آن که مشارکت هم اکنون به صورت یک‌ شیوه استوار مدیریت و کارگردانی نظام‌های سیاسی، اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی جهان درآمده و بسیاری از سازمان‌های بزرگ از گذشته این شیوه را انتخاب کرده و روش‌های گوناگون مشارکت را به‌ اجرا درآورده‌اند،هنوز اصول و موازینی که مشارکت‌ بر آن‌ها اتکای سازواره‌ای داشته باشد به درستی‌ تبیین نشده است. پیش نیازهای مدیریت مشارکتی برای کامیابی مشارکت دریک شرکت بیمه، ضروری است که مقدماتی فراهم شود تا معنی و مفهوم مشارکت به خوبی تحلیل شده و افراد به درستی و اثر بخشی آن ایمان بیاورند. -پشتیبانی و درگیر شدن مدیریت ارشد سازمان و جامعه کارکنان در امر مشارکت -احساس نیاز به شرکت برای بهتر کردن‌ اوضاع کاری -پشتیبانی کارکنان از طریق استقرار نوعی از شیوه‌های مشارکت در سود یا بهبود کار،پیوند بلند مدت استخدام با امنیت شغلی،کم کردن‌ تفاوت‌های حقوقی و منزلت شغلی و تضمین حقوق‌ فردی. فواید اجرای نظام مدیریت مشارکتی با توجه به شرایط نسبتا دشوار اجرای مدیریت‌ مشارکتی و مخصوصا لزوم ایجاد فرهنگ مشارکت در یک سازمان که یک مقوله دراز مدت است،این سئوال‌ مطرح می‌شود که چه مزایایی می‌تواند این فرایند طولانی و پردردسر را توجیه نمود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.