Skip to main content
فهرست مقالات

تجارت الکترونیکی: رقابتی دشوار توام با فشار هزینه ای

(8 صفحه - از 340 تا 347)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، تجارت الکترونیکی، بیمه‌گران، هزینه‌ها، اینترنت، بازار، فن‌آوری‌های جدید اطلاعاتی، عرضه، بیمه‌گران مستقیم، بازار بیمه اتوموبیل آلمان

خلاصه ماشینی:

"(به‌تصویرصفحه‌مراجعه‌شود) تجارت الکترونیکی:رقابتی دشوار توام با فشار هزینه‌ای این مقاله به بررسی تاثیر فن‌آوری‌های‌ جدید اطلاعاتی بر بازار بیمه و معرفی انواع عرضه‌ کنندگان فعلی خدمات بیمه‌ای پرداخته و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و درباره چگونگی فعالیت‌ آن‌ها در بازار توضیح می‌دهد. به نظر ما،تا زمانی که اینترنت تنها به عنوان یک کانال عرضه خدمات بیمه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد،هرگز نخواهد توانست به‌طور کامل‌ جایگزین کانال‌های سنتی در این خصوص شود. وفاداری بلند مدت مشتری،عاملی تعیین‌ کننده برای نرخ‌های پایین مخارج آن‌ها به شمار می‌رود و در بعضی موارد،بیمه‌گران کم هزینه از کانال‌های معمول عرضه خدمات بیمه‌ای در بازار مانند واسطه‌های با اختیارات محدود( stnegA deiT ) استفاده نمی‌کنند که همین مسئله،تفاوت گذاشتن‌ میان این نوع بیمه‌گر را با بیمه‌گران مستقیم مشکل‌ می‌سازد. همچنین از طرف‌ دیگر آنچه آن‌ها به عنوان حق‌العمل یا کارمزد فروش می‌پردازند( noissimmoC selaS )،به مقدار قابل ملاحظه‌ای کمتر از بیمه‌گران سنتی است،که‌ این امر خود در حکم عاملی مهم به خصوص در بازاری است که بیمه‌گذاران تمایل به تعویض مکرر بیمه‌گر خود دارند. این امر اساسا به اینکه امکان صرفه‌جویی چه مقدار است و یا چه خدمات اضافی دیگری عرضه خواهد شد، متخصصان بیمه با چه سرعتی تبدیل به‌ عرضه‌کنندگان خدمات بیمه‌ای خواهند شد و آیا چنین ارائه‌دهندگان خدمات بیمه‌ای سطح بالایی‌ می‌توانند در مقایسه با بیمه‌گران سنتی به‌ صرفه‌جویی‌های اقتصادی بیشتر دست پیدا کنند، بستگی دارد. 3. در این شرایط پایین بودن نرخ حق بیمه اتوموبیل به ضرر بیمه‌گران مستقیم است و نیز بیمه‌گران کم هزینه،از طریق تحت پوشش قرار دادن تعداد کمتری از بیمه‌گذاران‌ کمتر خسارات‌زا حاشیه سود خود را افزایش می‌دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.