Skip to main content
فهرست مقالات

هفت گام استراتژیک در بازاریابی خدمات بیمه (قسمت سوم)

مترجم:

(15 صفحه - از 388 تا 402)

کلید واژه های ماشینی : بیمه ،کارکنان ،بیمه‌گذاران ،بازاریابی خدمات بیمه ،شرکت بیمه ،مدیر ،خدمات ،مدیریت کارکنان ،بازاریابی ،کارکنان شرکت ،مدیریت ،آموزش کارکنان ،مشتریان ،گام استراتژیک در بازاریابی خدمات ،ارزیابی ،روش مدیریت کارکنان توجه ،کار ،روش ،مهارت‌های ،مدیریت کارکنان در شرکت‌های بیمه ،آموزش ،وفادار ،مشارکت ،شرکت انتخاب کارکنان آموزش‌های ،بیمه‌گذار با کارکنان شرکت ،ارتباط ،پاداش ،کیفیت خدمات ،کارکنان شرکت بیمه در بخش‌های ،اعطای جوایز به بیمه‌گذاران

خلاصه ماشینی:

"بررسی‌ها نشان می‌دهد که دلایل اصلی و قابل‌ کنترل از دست رفتن مشتریان عبارتند از: 1-بالاتر بودن قیمت خدمات بیمه‌ای شرکت‌ در مقاسیه با رقبا علی‌رغم کیفیت مناسب 2-ارائه پیشنهاد بهتر از سوی رقبا به‌ بیمه‌گذار 3-قصد بیمه‌گذار برای آزمون و بررسی‌ محصولات رقیب 4-خرید دیگران(گروه‌های مرجع)از شرکت‌های بیمه رقیب هر یک از این عوامل قابل کنترل است به شرط آن که بر این اعتقاد باشید که این کار ارزش آن را دارد یا بپذیرید که هرگونه اقدامی برای حفظ بیمه‌گذاران کاری مفید و سودآور است. علی‌رغم آنچه که در نگاه اول ممکن است به‌ نظر برسد با تامل و دقت می‌توان دریافت که‌ زمینه‌های متعدد و گسترده‌ای برای مشارکت‌ بیمه‌گذاران در فعالیت‌های بیمه‌ای وجود دارد البته‌ این وظیفه مدیریت است که برای این مشارکت در چارچوب برنامه مشخص طرح و روش اجرایی‌ مناسب را پیشنهاد و ارائه دهد بدیهی است که برای‌ انتخاب روش مناسب برای اجرای مشارکت در هر شرکت باید بررسی‌های کامل و جامعی صورت گیرد و با کمک داده‌های حاصل از تحقیقات بازاریابی بهترن و موثرترین شکل همکاری تعریف شود. هیچ‌ مدیر خردمندی انتظار ندارد که ما بدون انجام‌ بررسی‌های لازم از بهترین روش مشارکت سخن‌ بگوییم و نسخه واحدی را برای همه توصیه کنیم اما به‌ طور کلی مشارکت بایستی با توجه به خواست و انتظارات بیمه‌گذاران صورت گیرد و نه آنچه که‌ مدیران شرکت‌های بیمه خود دوست دارند یا می‌پندارند مناسب است،به عبارت دیگر مشارکت‌ سازنده فرایندی رسمی میان شرکت بیمه و بیمه‌گذار به منظور رفع مشکلات و بهبود خدمت رسانی شرکت‌ است،نه ابزاری برای معرفی مدیران و یا تحقق‌ خواسته‌های آنان."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.