Skip to main content
فهرست مقالات

هفت گام استراتژیک در بازاریابی خدمات بیمه (قسمت آخر)

مترجم:

(12 صفحه - از 454 تا 465)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، اطلاعات، گام استراتژیک در بازاریابی خدمات، بازار، بازاریابی، کارکنان، بازاریابی خدمات بیمه، بیمه‌گذاران، تحقیقات بازاریابی، تحقیق بازار

خلاصه ماشینی:

"2-روند فعلی و آتی تقاضا برای خدمات‌ شرکت چگونه است؟آیا بازار جدیدی وجود دارد که شرکت خدمات خود را در آن عرضه نکرده‌ باشد؟ 3-رقبای شرکت چه کسانی هستند؟چه‌ خصوصیاتی دارند؟نقاط قوت و ضعف آن‌ها چیست؟ روند حرکت و جهت آتی آن‌ها چیست؟ 4-آیا خدمات شرکت در بازار بین المللی نیز قابل عرضه است؟ ب-بیمه‌نامه(محصول) 1-کدامیک از ویژگی‌های بیمه‌نامه‌ها اهمیت‌ بیشتری دارد؟ 2-بیمه‌نامه‌های شرکت بیمه ما چه‌ تفاوت‌هایی با بیمه‌نامه‌های رقبا دارد؟ 3-چه بخش‌هایی از بازار به خدمات شرکت‌ ما علاقمند هستند؟ 4-ذهنیت بیمه‌گذاران و یا جامعه از شرکت‌ در مقایسه با رقبا چگونه است؟ ج-قیمت(نرخ حق بیمه) 1-کشش تقاضا برای خدمات بیمه‌ای شرکت‌ چگونه است؟ 2-سیاست قیمت‌گذاری مناسب چیست؟ 3-برای بیمه‌نامه‌های جدید چه قیمتی در نظر بگیریم؟ 4-قیمت خدمات رقبا چگونه است؟ د-ترفیع 1-شرکت چقدر بودجه برای ترفیع فروش‌ تحصیص دهد؟ 2-برای جذب بیمه‌گذاران بالقوه،اهمیت‌ آگهی،ارتقای فروش و یا فروش حضوری چقدر است؟ 3-کدامیک از روش‌های ترفیع فروش همانند تبلیغ،اهدای جوایز یا کوپن‌های تخفیف ویژه باید مورد استفاده قرار گیرند؟ 4-اثربخشی تبلیغات شرکت به چه میزان‌ است؟ 5-یک آگهی موثر باید چه پیامی داشته باشد؟ 6-شرکت در تبلیغات خود چه گروهی‌ را با چه رسانه‌ای مورد هدف قرار دهد؟ 7-چه ترکیبی از ابزارهای مختلف تبلیغ‌ بهینه‌ترین است؟ ه-شبکه فروش 1-دسترسی به خدمات شرکت برای مردم‌ چگونه است؟ 2-برای ترغیب فروشندگان(نمایندگان و کارگزارن)جهت فروش بیشتر از چه نوع‌ برانگیزاننده‌ای باید استفاده کرد؟ 3-شبکه فروش تا چه حد بازار را پوشش‌ می‌دهد؟ 4-مسائل شبکه فروش کدامند؟ 5-شبکه فروش رقبا چگونه طراحی شده است؟ و-مدیریت بازاریابی 1-سهم بازار شرکت چقدر است؟(مناطق‌ مختلف و رشته‌های مختلف بیمه‌ای) 2-آیا بیمه‌گذاران از خدمات شرکت رضایت‌ دارند؟ 3-چند درصد از بیمه‌نامه‌ها به علت عدم‌ رضایت بیمه‌گذار فسخ شده‌اند؟ 4-نظر فروشندگان و کارکنان نسبت به‌ شرکت چیست؟ 5-استراتژی بازاریابی مناسب شرکت چیست؟ 6-ترکیب بهینه آمیخته بازاریابی چیست؟ اگر چه لیست سئوالات ارائه شده در این جا کامل نیست اما تحقیقات بازاریابی،اطلاعات بسیاری‌ را به مدیریت ارائه می‌دهد:نکته قابل ذکر دیگر این‌ است که هدف از تحقیقات بازاریابی دستیابی به‌ اطلاعات نیست بلکه این اطلاعات باید به گونه‌ای‌ سامان‌دهی شده و به مدیریت ارائه شوند که به‌ مدیریت و هدایت صحیح فعالیت‌های سازمان منجر شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.