Skip to main content
فهرست مقالات

مسائل و مشکلات بیمه شخص ثالث اتوموبیل وضع موجود و پیشنهاد چند راه حل

نویسنده:

(8 صفحه - از 54 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : بیمه ،بیمه شخص ثالث ،بیمه شخص ثالث اتومبیل ،مشکلات بیمه شخص ثالث اتوموبیل ،مشکلات بیمه شخص ثالث اتومبیل ،خسارت ،اتومبیل ،صنعت بیمه ،شرکت‌های بیمه ،وسایل نقلیه ،بیمه شخص ثالث بیمه اتومبیل ،بیمه شخص ثالث اتوموبیل وضع ،حق بیمه ،دیه ،شخص ثالث بیمه اتومبیل عوامل ،مشکلات بیمه شخص ثالث بیمه ،بیمه‌گری بیمه شخص ثالث اتومبیل ،بیمه بیمه شخص ثالث اتومبیل ،بیمه شخص ثالث اتومبیل وضع ،شرکت‌های بیمه بیمه شخص ثالث ،افزایش حق بیمه‌ها صنعت بیمه ،مسائل و مشکلات بیمه شخص ،حق بیمه‌ها صنعت بیمه کشور ،بیمه‌نامه ،رانندگان ،بیمه‌های اتومبیل ،بیمه‌نامه شخص ثالث ،عدم افزایش حق بیمه‌ها صنعت ،دادگاه ،رانندگی

خلاصه ماشینی:

"آنچه امروز شاهد ان هستیم این است که به دلیل سهم زیاد بیمه شخص ثالث اتومبیل در پرتفوی شرکت‌های بیمه(34/5 درصد حق بیمه و 53 درصد خسارت پرداختی در سال 1380) و وابستگی آنها به حجم عملیاتی بیمه شخص ثالث اتومبیل نتایج زیانبار آن به شدت گریبانگیر مؤسسات بیمه شده و چنانچه این روند ادامه یابد مشکلات جدی برای شرکت‌های بیمه در بر خواهد داشت و نتیجه موفقیت در سایر رشته‌ها را خنثی خواهد کرد. در ادامه به راه‌حل‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت برای محار این رشته اشاره می‌شود: ج-1-راه حل‌های بلندمدت افزایش حق بیمه متناسب با افزایش تعهد بیمه گر و براساس مبانی فنی:منطقی‌ترین و سهل الوصول‌ترین راه آن است که مراجع تصمیم‌گیر اجازه دهند که مبانی فنی فعالیت بیمه‌ای بر رشته شخص ثالث هم حاکم شود و حق بیمه‌های آن براساس نرخ و تابعی از ویژگی‌های شخصی راننده و اتومبیل باشد و همچنین به تعهدی که شرکت‌های بیمه قبول می‌کنند یا دارندگان وسایل نقلیه تقاضا می‌نمایند نیز توجه شود. افزایش پنج سال یکبار ارزش ریالی دیه:در بیمه‌نامه شخص ثالث حدود مسئولیت بیمه‌گر رقم ثابتی است و دیه نیز بر اساس یوم الادا پرداخت می شود،این شیوه برای زیان‌دیده و شرکت‌های بیمه ایجاد مشکل می‌کند. خلاصه گرچه حل کلیه مشکلات این رشته در گرو برنامه‌ریزی و هماهنگی ارگان‌های ذیربط نظیر قوه قضائیه،مامورین راهنمایی و رانندگی،افزایش فرهنگ رانندگی در کشور و افزایش ایمنی وسایل نقلیه موتوری و جاده‌ها می‌باشد،اما اولین راه حل پیش روی صنعت بیمه هماهنگی بین شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی ایران و رایانه‌ای کردن عملیات صدور و پرداخت خسارت این رشته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.