Skip to main content
فهرست مقالات

پ: بیمه و اقتصاد

(53 صفحه - از 169 تا 221)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، صنعت بیمه، فصلنامه صنعت بیمه، چکیده، فصلنامه بیمه مرکزی ایران، اقتصادی، شرکت‌های بیمه، حق بیمه، توسعه صنعت بیمه، بازار

خلاصه ماشینی: "چکیده: این مقاله در یک چارچوب عینی، مجموعه انگیزه‌هایی را که باعث می‌شوند شرکت‌ها در یک اقتصاد آزاد به خرید بیمه مبادرت ورزند، معرفی می‌نماید و از دید نظریه جدید مالی آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد هم‌چنین نشان داده شده که چگونه قراردادهای بیمه یک شرکت می‌تواند:ریسک‌های شرکت را به آن گروه از مدعیان شرکت که مزیت نسبی در تقبل ریسک دارند انتقال دهد، هزینه‌های انتظاری ورشکستگی را کم کند و کارایی در امور رسیدگی به خسارت‌ها را داشته باشد. علی آبادی، ایرج، فصلنامه بیمه مرکزی ایران، شماره 2، 1371، صص 2-5 چکیده: نرخ بالای بیمه انحصار بیمه‌های دولتی در شرکت سهامی بیمه ایران، اجباری بودن بیمه کالاهای وارداتی، عدم همکاری مؤسسات بیمه، کارمزد بالا، ناآشنایی مردم با صنعت بیمه و تفویض امر نظارت به شرکت سهامی بیمه ایران مهم‌ترین مواردی هستند که اعتماد جامعه به صنعت بیمه کشور را از بین می‌برند(7 مورد) تأثیر این عوامل را باید در گرو ساختار سازمان، عوامل اقتصادی و عوامل اجتماعی، تاریخی و اعتقادی بررسی نمود که مطالعه همه جانبه و فراگیر وجه مشترک آن راهبردی برای توسعه فرهنگ بیمه است و باید مورد توجه قرار گیرد. چکیده: مقاله از سه بخش تشکیل شده است:اول به جهاتی که بازاریابی در آن فعالیت می‌کند شامل تغییرات جمعیتی و اجتماعی و تقاضا برای انواع گوناگون بیمه‌نامه‌ها، تمایل به روش‌های توزیع و دوم، به نقش بازاریابی در توسعه استراتژیک شرکت از نظر چگونگی تطبیق عملیات بازاریابی با ساختار کلی شرکت و فاکتورهای بازاریابی که باید در برنامه‌ریزی دراز مدت شرکت مد نظر باشد پرداخته شده و سوم، به روش‌های واقعی که در رقابت بازاریابی بیمه به کار گرفته می‌شود نظری افکنده شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.