Skip to main content
فهرست مقالات

جایگاه بیمه در توسعه صادرات غیر نفتی کشور

نویسنده:

ISC (9 صفحه - از 60 تا 68)

کلید واژه های ماشینی : صادرات، بیمه، شرکت بیمهء صادرات و سرمایه‌گذاری، صادرکنندگان، صادرات کالا، شرکت بیمه، سرمایه، خریدار، توسعهء صادرات، اقتصادی

خلاصه ماشینی:

"تأسیس این شرکت را به واقع باید نقطهء عطفی در ارائهء خدمات بیمه‌ای موردنیاز صادرکنندگان در جهت حفظ سرمایه و دستاوردهای آنان به حساب اورد زیرا کالای صادراتی از لحظه‌ای که برای صدور به خارج از کشور بسته‌بندی می‌شود در معرض خطرهای وسیع و گوناگونی‌ قرار می‌گیرد که متعاقبا به این خطرها اشاره خواهیم کرد. به هر حال بیمهء صادرات و سرمایه‌گذاری به پیشنهاد بیمهء مرکزی ایران و همت صنعت بیمه‌ و بانکهای کشور تأسیس شده و آماده است سرمایه‌های صادرکنندگان را تحت پوشش حمایتی‌ قرار دهد و در واقع خطرهای سیاسی و اقتصادی یا تجاری رایج را بیمه کند تا صادرکنندهء کالا و خدمات یا سرمایه‌گذار ایرانی در یک کشور خارجی با قرار گرفتن در حاشیهء امنیت مالی،کمتر در معرض خطر ورشکستگی و ضرر و زیان ناشی از متغیرهای اقتصادی و نوسانهای یک بازار خاص قرار گیرد. ذکر این نکته لازم است که فعلا امکانات بالقوه‌ای با سرمایه‌گذاری ارگانهای‌ اقتصادی کشور،بیمه و بانکها به عنوان یک شرکت جدید برای ارائهء خدمات به بیمه‌گذاران و صادرکنندگان کالا تأسیس شده که استفادهء از آن در جهت حفظ دستاوردهای ملی و سرمایه‌هایی‌ که حیات اقتصادی یک جامعه به ان وابسته است به میل و خواستهء صادرکنندهء کالا و خدمات‌ قرارداد بستگی دارد و امید است تمامی افرادی که در صادرات غیرنفتی کشور فعال هستند با استفاده از مکانیزم بیمه و پوششهایی که این شرکت ارئه می‌دهد خطرهای ناشناخته در امر صادرات کالا و خدمات را به حداقل کاهش دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.