Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی در خدمت توسعه بیمه

نویسنده:

ISC (9 صفحه - از 69 تا 77)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، بازار، بازاریابی، بازاریابی در خدمت توسعه، توسعه، خدمت توسعه بیمه، سیستم بازاریابی بیمه، خدمات، بازاریابی کالا و بازاریابی خدمات، توسعهء بیمه

خلاصه ماشینی: "اشاره به بازاریابی در ادبیات جدید بازرگانی،به موجب یکی از تعاریف،بازاریابی به معنای کلیهء فعالیتهای‌ پژوهشی،تولید،خدماتی و توزیعی یک بنگاه است و بدین ترتیب،فراز«از تولید تا مصرف» تفسیر می‌شود که از لحظه‌ای که فکر یا ایده‌ای در مورد تولید کالا یا ارائهء خدمتی از ذهن یک‌ کارآفرین اقتصادی می‌گذرد،«جریان»یا«دینامیزم»بازاریابی شروع می‌شود و تا مراحل پس از مصرف یعنی خدمات پس از فروش ادامه می‌یابد. 2. بازاریابی کالا و بازاریابی خدمات فعالیتهای بازاریابی در مورد کالاها یا اشیای قابل لمس یا سخت‌افزار با توجه به عناصر«آمیختهء بازاریابی»یعنی کالا،قیمت،تبلیغات و پیشبرد فروش،توزیع و بسته‌بندی،در محیط بازار انجام‌ می‌شود و مشتری با توجه به شناخت خود از کالا،همزمانی نیاز و خرید و بالاخره عملیات‌ هماهنگ بنگاههای عرضه‌کنندهء کالا،نیاز خود را مرتفع می‌سازد. بنابراین،افزون بر عناصر یادشده در آمیختهء بازاریابی که برای کالا معرفی‌ شد،عامل دیگری به نام«تعامل»در مرکز عوامل فوق وجود دارد که در حقیقت نقش ارتباطی و ترویجی کارکنان است و این عامل به ویژه در بازاریابی بیمه بسیار اهمیت دارد. بدیهی است کارکنان یک شرکت بیمه در این سیستم به عنوان قطب یا محور عملیات‌ محسوب می‌شوند و وظیفهء تعامل و تقابل و ایجاد و توسعهء روابط و ترویج فروش را برعهده‌ دارند. با فرصتهایی مانند:افزایش مبادلات تجاری و افزایش آگاهیهای مشتریان نسبت به بیمه پس‌ از یک مبارزهء تبلیغاتی؛ و تهدایداتی مانند:احتمال آغاز فعالیت شرکتهای بیمهء خارجی و تغییر محتمل الوقوع قوانین؛ و نقاط قوتی مانند:کادر قوی نمایندگان فروش و تخصص در روشهای فروش حضوری؛ می‌توان استراتژی نفوذ در بازار را(یعنی حداکثر استفاده از امکانات و منابع مالی،انسانی و فنی‌ برای به حداکثر رساندن سهم بازار)اتخاذ کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.