Skip to main content
فهرست مقالات

نمایندگان بیمه و توسعه بیمه های بازرگانی

نویسنده:

ISC (7 صفحه - از 138 تا 144)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، صنعت بیمه، نمایندگان، فروش، نمایندگان بیمه و توسعه، بیمه و توسعه بیمه‌های بازرگانی، توسعه، شبکهء خصوصی فروش بیمه، پرتفوی، توسعهء صنعت بیمه، فروشندگان، جامعهء نمایندگان صنعت بیمه، فروش بیمه، شبکهء فروش صنعت بیمه، بیمه‌گر، بازار، حق بیمه، پرتفوی نمایندگان از کل پرتفوی، سهم واقعی پرتفوی جامعهء نمایندگان، جامعه، فرهنگ بیمه، پرتفوی جامعهء نمایندگان از سهم، انجمن صنفی نمایندگان بیمه توسعه، راه توسعهء صنعت بیمه، جامعهء نمایندگان بیمه، کل پرتفوی صنعت، فعالیت کلی صنعت بیمه، سهم پرتفوی نمایندگان از کل، سهم نمایندگان در کل پرتفوی، توسعهء صنعت بیمه در جامعه

خلاصه ماشینی: "این مقدمهء تعریف گونهء کوتاه را بدان سبب آوردیم تا بتوانیم بگوییم که قابلیت و کارایی‌ بالقوهء جامعهء نمایندگان بیمه که بخش خصوصی این پارهء اقتصادی کشورند اگر امکان فعالیت‌ یابند،برای صنعت بیمه حاصلی به مراتب بیش از آنی خواهند آورد که اکنون عرضه می‌کنند. تا اینجا ما بیشتر به فروش بیمه،به جمع‌آوری حق بیمه و به عبارت دیگر به جنبهء کمی کار نمایندگان اشاره کردیم،حال آنکه جنبهء کیفی کارشان نیز واجد اهمیتی بسزاست زیرا جنبهء کیفی‌ کار فروش است که بیمه را در ذهنیت جامعه درونی می‌کند،استمرار می‌بخشد و تبدیل به‌ ضرورت می‌نماید و این همان فعالیت فرهنگی در صنعت بیمه است. پس از این کلیات،ما اینک عمده‌ترین ضعفها یا به دیگر سخن،مهمترین پایبندها و موانع‌ تحرک و کارایی جامعهء نمایندگان بیمه را به این قصد برمی‌شماریم که توجه مدیران علاقه‌مند به توسعهء صنعت را جلب کنیم و الا قصد گله و شکایتی در بین نیست. تا همین چند سال پیش،تماس بیمه‌گر با نماینده فردی بود،یعنی هر نماینده به عنوان یک‌ فرد در برابر عظمت بیمه‌گرش قرار می‌گرفت و معلوم است که بازتاب نظر مردم از طریق نماینده، جایی برای بازگویی نداشت،زیرا امکان انتقالی به سیاستگذاران شرکت بیمه‌گر وجود نداشت؛ نشستهای جمعی نمایندگان و مدیران شرکت وجود نداشت که این‌گونه مطالب در آنها به‌ گفت‌وگو و بحث کشیده شود. بهره‌برداری از یک بازار بالقوهء اجتماعی وقتی میسر است که آن بازار قبلا کارشناسانه،مورد شناسایی قرار گرفته باشد،زمینه‌های بهره‌برداری از آن ساخته و پرداخته شده باشد و جامعهء منتسب آن بازار،قبلا مخاطب تبلیغات آگاهی بخش و مستمر قرار گرفته باشد،و این همه نه کار اعضای منفرد شبکهء فروش،که کار بزرگ صنعت بیمه است؛این گوشه‌ای از زمینه‌سازی توسعه است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.