Skip to main content
فهرست مقالات

نقش تبلیغات در توسعه بیمه

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 85 تا 94)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغ، بیمه، نقش تبلیغات در توسعه بیمه، اطلاعات، صنعت بیمه، مخاطب، تأثیر کلام مبلغ صنعت بیمه، مبلغ، آموزش، فن

خلاصه ماشینی: "در حقیقت صنعت بیمه به مثابه کالایی است که برای نخستین بار در سطح جامعه‌ای تولید شده که مبلغ را موظف می‌سازد که هم مخاطب بیابد، هم عقیده‌سازی کند، هم معرفی نماید، هم آموزش دهد، و در عین حال همه اینها را باید در قالب تبلیغ بیان کند. در بین روشهای تبلیغی، این روش به طور طبیعی چنان موفق بوده است که حتی بسیاری از تبلیغات‌گران کوشیده‌اند که جامعه و افراد را دستخوش ناایمنی کنند ودستپاچگی و سردرگمی در آنها القا نمایند تا با ایجاد چنین شرایطی، راه نفوذ تبلیغ خود را بر مخاطب هموار سازند. صنعت بیمه یک کالا نیست که بتوان به آن صفات زیبایی، کیفیت و استحکام بخشید اما به خودی خود قابلیت شکل‌پذیری علمی و اجتماعی را به طریق اولی داراست و می‌توان با استفاده از این کارکرد و حسن‌پذیری، راه مبلغ را برای رسیدن به مقصود که همانا نفوذ در جامعه است هموار ساخت. شاید پیچیدگی خاصی در این نوع تبلیغ دیده شود که به طور خلاصه و برای پرهیز از تطویل کلام، اشاره‌ای گذرا می‌کنیم به حساسیتها و پارامترهیا مورد نیاز مبلغ صنعت بیمه: -مشکل یابی و مشکل گشایی -پرهیز از روزمرگی و قالبهای کلیشه‌ای -در نظر گرفتن امکانات مالی -فراگیری و عمومیت داشتن زبان تبلیغات -همبستگی با نسوج مرئی و نامرئی اجتماعی -توجه به آرمانها، نیازها و ایجاد ارتباط حساب شده بین آن دو در پایان، اشاره‌ای هم به بازخوردهای پذیرشی پیام:ارزیابی پیام پیگیری، بررسی، جلب توجه و علاقه‌مندی در بین چهار گروه اجتماعی شامل دیرباوران، پذیرندگان اولیه، پذیرندگان ثانویه و زود پذیرندگان از طریق افکار سنجی‌های متراکم و متنوع، مبلغ را در شناخت میزان کامیابی خود راهنمایی می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.