Skip to main content
فهرست مقالات

بیمه اعتبار - اهرمی برای سرمایه گذاری

نویسنده:

مترجم:

ISC (9 صفحه - از 19 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : بیمۀ اعتبار، ریسک، پوشش، اطلاعات، خسارت، هند، بیمۀ اعتبار تأمین‌کنندۀ خسارتهای مالی، بیمه‌گر، خریدار، بازار

خلاصه ماشینی: "در بازار بیمۀ اعتبار،از یک سو بازرگانان خواهان اخذ پوششهای اعتباری‌اند و از ریگر سو،بیمه‌گران نیاز به درخواست اطلاعات کافی و صحیح از ریسکهای مورد بیمه دارند تا ارزیابی و مدیریت ریسک را به طور مؤثر انجام دهند و پوششی طراحی کنند که ضمن پاسخگویی به نیاز و خصوصیات ریسک،اقتصادی بوده و در دورنمای بلند مدت نیز پاسخگوی احتیاجات مشتریان باشد. ضمانت‌کننده منافعی در قرار داد فیمابین ندارد و نقش ضامن خریدار را ایفا می‌کند بیمه -تنها دو نفر یعنی بیمه‌گر و بیمه گذار،طرفین قرار دادند و از وجود هم مطلع اولین و تنها مسؤولیت مربوط به بیمه‌گر است بیمه‌گر مستقیما با قرارداد مرتبط است و می‌تواند مفاد قرارداد را تنظیم کند یا تغییر دهد در ریسکهای اعتباری تجاری،فروشنده با پرسشهایی مواجه است:آیا ممکن است مشتریان من ورشکست شوند؟آنها می‌توانند به موقع بدهی خود را بپردازند؟قدرت خرید و افزایش تعداد مشتریان،در آینده،روند صعودی دارد یا نزولی؟هر کدام از این عوامل در توانایی پرداخت دیون و افزایش تعداد مشتریان شرکت تجاری مؤثرند. طی چند دهۀ گذشته،بیمه‌گران جنرال فقط درصد کمی از بیمه‌های اعتبار در هند را صادر کرده‌اند و شامل چندین نوع بیمۀ تضمین است: الف)تضمین بانکی فروش اقساطی:سرمایه‌گذاران،فروش اقساطی اتومبیل را نزد بانک بیمه می‌کنند و بدین ترتیب سرمایه‌گذاران می‌توانند سطح اخذ تسهیلات بانکی را افزایش دهند. سایر انواع بیمه‌های اعتبار -پوشش بیمۀ اعتباردهندگان در بازارهای بین المللی نیز صادر می‌شود و کشورهای افریقایی و آسیایی می‌توانند آن را از نظر ساختاری متناسب با نیازهای خود تغییر دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.