Skip to main content
فهرست مقالات

بیمه و نقش آن در توسعه صادرات غیر نفتی

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 109 تا 118)

کلید واژه های ماشینی : صادرات، توسعه صادرات غیر نفتی، بیمه، استراژی توسعه صادرات غیر نفتی، واردات، تدوین استراژی توسعه صادرات غیر، بازرگانی، سیاسی، تولید، تجارت بین‌الملل

خلاصه ماشینی:

"برای رسیدن به این هدف مهم عوامل زیر باید مورد توجه قرار گیرند: الف)ضرورت داشتن برنامه و تدوین استراژی روشن ب)ثبات در سیاستها و قوانین و مقررات پ)حمایتهای خاص صادراتی(خصوصا بیمه) ت)ضرورت تحول در فرهنگ و ساختار اقتصادی، بازرگانی، تجاری و صنعتی کشور ث)تولید برای صادرات، رعایت سرمایه‌گذاری برای صادرات، مشارکت برای صادرات، کنترل مصرف برای صادرات، رعایت کیفیت مطلوب، تولید کالا و خدمات، استفاده از مزایای نسبی مانند مواد اولیه و نیروی انسانی و انرژی ارزان و امکانات حمل‌ و نقل دریایی برای صادرات مجموعه اجرایی کشور در بخشهای بانکی، گمرکی، بیمه، حمل و نقل، بندرها و سایر بخشهای مرتبط با صادرات باید زمینه‌های مورد نیاز را برای اعتلای کمی و کیفی صادرات غیر نفتی فراهم آورند و استراژی صادراتی را شکل دهند. مقایسه صادرات نفتی و غیر نفتی(به میلیون دلار) (به تصویر صفحه مراجعه شود) طی سالهای گذشته عمده مشکلات صادرات غیر نفتی عبارت بود از: (الف)نوسان یا کاهش نیاز نسبی تولیدات داخلی؛(ب)افزایش نیاز به کالا و مواد تولیدی در داخل کشور بر اثر افزایش بی‌رویه جمعیت؛(پ)تورم داخلی و افزایش بی‌رویه قیمت تمام شده کالاهای صادراتی؛(ت)اختلاف شدید بین قیمت رسمی و آزاد ارزها؛(ث)متن تبلیغات صحیح در بازاریابی خارجی؛(ج)پایین بودن کیفیت کالاهای تولیدی و صادراتی؛(چ)بته‌بندی غیر بازرگانی و نامساعد برای بازارهای خارجی؛(ح) رقابت کشورهای دیگر در بازارهای خارجی به ویژه در مورد کالاهایی که در تخصص تولید ایران قرار داشته است(مثل فرش، پسته، ..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.