Skip to main content
فهرست مقالات

موانع توسعه بیمه های بازرگانی

نویسنده:

(7 صفحه - از 119 تا 125)

کلید واژه های ماشینی : بیمه ،موانع توسعه بیمه‌های بازرگانی ،شرکتهای بیمه ،حق بیمه ،اقتصادی ،توسعه ،موانع ،رشد و توسعه صنعت بیمه ،سرمایه‌گذاری شرکتهای بیمه ایران ،سرمایه‌گذاری شرکتهای بیمه ،درآمد ،رشد ،سرمایه‌گذاری ،اجتماعی ،توسعه صنعت بیمه کشور ،بیمه و توسعه اقتصادی ،بیمه‌گذاران ،بیمه مرکزی ایران ،زمینه پرداخت حق بیمه ،مردم ،قرارداد ،بیمه مرکزی ایران مطابق ،محل ذخایر فنی ،فروش ،موانع رشد و توسعه صنعت ،کارگزاران رسمی بیمه ،حق بیمه و سرمایه‌گذاری‌های ،موانع اقتصادی و اجتماعی ،سرمایه‌گذاری و درآمد حاصل ،نمایندگی‌ها و کارگزاران رسمی

خلاصه ماشینی:

"موانع فرهنگی‌ -عرضه ناکافی خدمات بیمه‌ای به جامعه -فقدان زمینه‌های آموزشی لازم در جهت بالا بردن سطح آگاهی جامعه در زمینه بیمه(به ویژه در مقاطع دبستانی، دبیرستانی و دانشگاهی) -تبلیغات ناکافی در ارائه خدمات بیمه‌ای -مشکلات فروش انواع بیمه‌نامه‌ها متناسب با موفقیت جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی برای معرفی انواع پوششهای بیمه‌ای باید شرایط عمومی و منطقه‌ای کشور را در نظر گرفت و پوششهای بیمه‌ای را متناسب با مناطق جغرافیایی خاص ارائه کرد. درصد سهم هریک از شرکتهای بیمه از کل بازار برای سال 1370 تا 1374 (به تصویر صفحه مراجعه شود) با اینکه امر نظارت و کنترل شرکتهای بیمه کشور و صدور آیین‌نامه‌ها و حفظ حقوق بیمه‌گذاران طبق قانون تأسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری به عهده بیمه مرکزی ایران است، هریک از شرکتهای بیمه باید یک دفتر نظارتی به منظور هماهنگی بخشهای مختلف درون سازمانی و برون سازمانی(نظارت بر نمایندگیها و دلالان رسمی بیمه)و حفظ حقوق بیمه‌گذاران تشکیل دهند تا امر نظارت به طور دقیق و سریع صورت گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.