Skip to main content
فهرست مقالات

جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد ایران

سخنران:

ISC (12 صفحه - از 3 تا 14)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، صنعت بیمه، صنعت بیمه در اقتصاد ایران، اقتصادی، نسبت حق بیمه بیمه زندگی، شرکت بیمه، حق بیمه، درصد حق بیمه بیمه زندگی، ایران، توسعه

خلاصه ماشینی:

"رشد با برنامه‌ اولین برنامه پنج ساله صنعت بیمه با چشم‌اندازی خوب و مثبت در زمینه‌های تعمیم بیمه، توسعه فرهنگ بیمه، افزایش حق بیمه سرانه و افزایش نفوذ بیمه در کشور، در بیمه مرکزی ایران طراحی شد؛با این امید که طی 5 ساله منتهی به پایان سال 1377 به برخی از هدف‌های تعیین شده دست‌رس پیدا کند. بالا بردن این نسبت، واقعا کار شاقی است چون همراه با افزایش حق بیمه، تولید ناخالص هم افزایش پیدا می‌کند و نسبت بی‌تغییر می‌ماند؛برای مثال، در سال 1354، همین نسبت 56 صدم درصد بود یعنی ما تازه بعد از 25 سال منتهی به سال 1367 فعالیت بیمه‌ای رونق چندانی نداشت. در این جا، بحث درباره وضعیت صنعت بیمه در کشورمان را فعلا با این جمع‌بندی به پایان می‌رسانم که با وجود همه تلاش‌ها، 55 صدم درصد نسبت حق بیمه به تولید ناخالص داخلی در مقایسه با جهان و حتی کشورهای هم‌ردیف ما، که بالای 1 درصد است، اندک می‌نماید. بنا بر این کشورهایی که توانسته‌اند بازار سرمایه خود را توسعه دهند به بیمه‌های زندگی اهمیت بیشتری داده‌اند(چرا که خصلت پس‌اندازی دارد، بیشتر برای آینده است و کمتر به دولت تکیه دارد). با این همه، امیدواری‌ها نیز کم نیست:با این که در آغاز تحول در صنعت بیمه قرار داریم، گام‌های جدی و اساسی برداشته شده و تراکم و نفوذ بیمه در کشور در حال افزایش است؛توجه مردم به بیمه، زیاد و زیادتر می‌شود و استقبال چند سال گذشته از بیمه نشان می‌دهد که نگرش مردم به بیمه تغییر می‌کند و آن‌هایی که با بیمه آشنا نبودند با آن آشنا می‌شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.