خلاصه ماشینی:
"برای مثال، اگر شرکت بیمه در تبلیغات خود راجع به پوشش بیمهای و مزایای آن اغراق کرده باشد باید خود را برای پذیرش ریسک نارضایتی بیمهگذاران آماده کند، زیرا که این تبلیغات انتظارات بالایی در بیمهگذاران به وجود میآورد و نتایج ضعیف حاصل از پوشش بیمهای(برای مثال، پرداخت دیر هنگام خسارت یا پوشش ندادن کلیه موارد ادعایی)ممکن است باعث ایجاد نارضایتی بیمهگذاران شود.
مدل برآورده شدن یا برآورده نشدن انتظار (به تصویر صفحه مراجعه شود) اگر انتظارات در هر یک از این ابعاد برآورده نشده باشد، نتیجه آن ناراضی است و خریدار احتمالا کیفیت خدمات ارائه شده را به طور ضعیف ارزیابی میکند.
خوانندگان باید توجه کنند که نظریه عدالت، فراگرد دیگری را برای تشریح رضایت یا نارضایتی خریدار ارائه میکند که با مدل برآورده نشدن انتظار که در شکل شماره 2 ارائه شده متفاوت است.
خلاصه عواملی که بر رضایت یا نارضایتی بیمهگذار اثر میگذارد (به تصویر صفحه مراجعه شود) همانطور که در شکل شماره 3 نشان داده شده است دامنه رضایت یا نارضایتی از روشی ناشی میشود که در آن نسبت دادن علت با پاسخهای توأم با احساسات تعامل میکند.
براساس نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل پرسشنامه عواملی همچون حق بیمه مناسب، تنوع پوشش بیمهای، سرعت عمل در صدور بیمهنامه، سرعت عمل در پرداخت خسارت، آسان بودن برقراری تماس تلفنی با شرکتهای بیمه، رفتار مناسب و بر خورد خوب بیمهگران، اقدام شرکتهای بیمه در ارائه اطلاعات در مورد پوشش بیمهای خریداری شده و دادن هدیه به بیمهگذاران از جمله عوامل مؤثر بر رضایت خاطر بیمهگذاران است."