Skip to main content
فهرست مقالات

عوامل مؤثر بر رضایت بیمه گذار و افزایش فروش شرکت های بیمه

نویسنده:

(17 صفحه - از 15 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : بیمه ،بیمه‌گذار ،رضایت بیمه‌گذار و افزایش فروش ،بیمه‌گذار و افزایش فروش شرکت ،رضایت بیمه‌گذار ،کیفیت خدمات بیمه‌های اموال ،بیمه‌گذاران بیمه‌های اموال ،انتظارات بیمه‌گذاران بیمه‌های اموال ،شرکت‌های بیمه ،بیمه‌های اموال ،رضایت بیمه‌گذار بیمه‌های اموال ،خریداران ،فروش ،کارکنان ،افزایش فروش شرکت بیمه ،متغیرهای ،بازاریابی ،کیفیت ارائه خدمات بیمه اموال ،بهبود کیفیت خدمات بیمه‌های اموال ،خسارت ،بازاریابی بیمه‌های اموال ،کیفیت ،انتظارات بیمه‌گذاران بیمه‌های اموال تحلیل ،مؤسسات بیمه ،محصول ،خواسته‌ها ،افزایش فروش شرکت بیمه تفاوت ،خدمات ،بیمه‌نامه ،خواسته‌ها و انتظارات بیمه‌گذاران

خلاصه ماشینی:

"بر همین مبنا، در این مقاله ما متغیرهای اثرگذار بر رضایت بیمه‌گذار بیمه‌های اموال را در قالب چهار متغیر اصلی یعنی بهره‌گیری مناسب از آمیخته بازاریابی(دارای 5 متغیر فرعی)، بهبود کیفیت خدمات بیمه‌های اموال(دارای 7 متغیر فرعی)، رفع انحصار دولتی از ساختار بیمه‌های اموال(دارای 4 متغیر فرعی)، خریدارگرایی مؤسسات بیمه(دارای 4 متغیر فرعی)تبیین خواهم کرد؛همین طور به بررسی و تحلیل معیارهای سنجش هر یک از این متغیرها که خود نیز فرضیه‌های فرعی را تشکیل می‌دهند خواهیم پرداخت. نتیجه گیری‌ با توجه به یافته‌های تحقیق و ادبیات موضوع، در صورتی شرکت‌های بیمه می‌توانند رضایت بیمه‌گذاران خود را تحصیل کنند و فروش، سهم بازار و سود خویش را افزایش دهند که رسالت و مأموریت شرکت بیمه در جهت خواسته‌ها و انتظارات بیمه‌گذاران تدوین شود؛به نظر بیمه‌گذاران ارج و اهمیت بگذارند؛محصولات مؤسسات بیمه با نیازها و انتظارات آن‌ها منطبق باشد؛در نحوه پرداخت به زیان‌دیدگان به شیوه فعلی تجدید نظر اساسی صورت پذیرد؛به متقاضیان تأمین قبل از صدور بیمه‌نامه مشاوره فنی بدهند؛اختیارات لازم و کافی به نماینگات برای ارائه بیمه‌نامه‌های مختلف و مورد نظر بیمه‌گذار داده شود؛مراکزی مستقل با پروانه بیمه مرکزی و نظرت آن برای رسیدگی و ارزیابی خسارت زیان دیدگان ایجاد شود؛شبکه توزیع به نحوی سازمان‌دهی شود که دست‌رس آسان و بی دردسر به خدمات بیمه‌های اموالی را تسهیل کند؛انتخاب کارکنان مؤسسات بیمه براساس معیارهای دانش فنی، شخصیت اجتماعی و تواضع صورت پذیرد؛حق بیمه و بهای خطر با استفاده از روش قیمت گذاری مبتنی بر ارزش تعیین شود؛ ساختار سازمانی تحت، منعطف و سیال و به عبارتی مشتری‌گرا ایجاد شود؛سنجش و نظر خواهی دوره‌ای از بیمه‌گذاران(بالقوه و بالفعل)برای طراحی و تدوین بیمه‌نامه‌ها و نوع پوشش بیمه مورد نظر آنان به عمل آید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.