Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات بیمه شخص ثالث (چند راه حل پیشنهادی)

نویسنده:

(10 صفحه - از 3 تا 12)

کلید واژه های ماشینی : بیمه شخص ثالث ،بیمه ،وسایل نقلیه ،حق بیمه ،افزایش حق بیمه شخص ثالث ،خسارت ،بیمه مسؤولیت دارندگان وسایل نقلیه ،ریسک بیمه مسؤولیت دارندگان وسایل ،دارندگان وسایل نقلیه ،ریسک ،بیمه‌گر ،افزایش حق بیمه شرکت بیمه ،خسارت‌های بیمه مسؤولیت شخص ثالث ،بیمه اتوموبیل ،راننده ،تقصیر ،مسؤولیت ،رانندگی ،افزایش حق بیمه ،عامل زیان مسؤول جبران خسارت ،زیان مسؤول جبران خسارت وارده ،شرکت‌های بیمه ،حوادث وسایل نقلیه ،بیمه‌گذار ،قانون بیمه شخص ثالث ،جبران خسارت ،حق بیمه شخص ثالث مقاومت ،محاسبه حق بیمه شخص ثالث ،حادثه توان مالی جبران خسارت ،پرداخت خسارت

خلاصه ماشینی:

"بنا بر این که اگر خسارتی به اشخاص ثالث وارد شود که ناشی از فعالیت این گونه افراد باشد، ولو این که مقصر نباشند، مجبور به جبران آن هستند، مگر این که ثابت کنند که خسارت وارده ناشی از تقصیر خود زیاندیده است. قانون‌گذار خواسته است که جبران خسارت‌های ناشی از رانندگی اتوموبیل را تضمین و دعاوی ناشی از آن را ساده کند به همین دلیل، برای دارنده‌ وسیله نقلیه مسؤولیت بدون تقصیر ایجاد کرده و اثبات بی‌تقصیری او را نیز مؤثر ندانسته است. البته در آیین نامه اجرایی قانون بیمه شخص ثالث، حدود تعهدات بیمه‌گر برای هزینه‌های پزشکی مشخص شده است و حل این مشکل به همکاری شرکت‌های بیمه نیز نیاز دارد. برای تحقیق این امر باید ریسک مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه را به طبقات مختلف و با توجه به عوامل پیش گفته تقسیم و از تجربه خسارتی هر طبقه ریسک برای پیش‌بینی حق بیمه همان طبقه استفاده کرد. هر چه طبقه‌بندی ریسک و استفاده از تجربه خسارتی برای محاسبه حق بیمه باید یک برنامه جامع آماری با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط طراحی شود تا مثلا ظرف 5 سال بتوان حق بیمه فنی بیمه بدنه، شخص ثالث و حوادث سرنشین را برای مناطق جغرافیایی ایران محاسبه کرد. فرانشیز در بین روش‌های کنترلی ریسک بیمه شخص ثالث از همه مؤثرتر است و بیمه‌گر می‌تواند برای رانندگی که تجربه خسارتی مطلوبی ندارد فرانشیز بیشتری منظور کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.