Skip to main content
فهرست مقالات

مطالعه ساختار و عناصر سیستم نظارت در صنعت بیمه کشور انگلستان

نویسنده: ؛ ؛

تابستان 1385 - شماره 82 علمی-ترویجی (32 صفحه - از 79 تا 110)

کلیدواژه ها : سیستم نظارتی ،ساختار نظارت ،انگلستان ،آژانس خدمات مالی (FSA) ،نظارت‌ مالی ،رویکرد مبتنی برریسک

کلید واژه های ماشینی : صنعت بیمه ،نظارت در صنعت بیمه ،نظارت بر صنعت بیمه ،صنعت بیمه کشور انگلستان ،انگلستان ،صنعت بیمه انگلستان ،بیمه انگلستان ،شرکت‌های بیمه ،صنعت بیمه کشور ،FSA ،بازار بیمه ،بازار بیمه انگلستان ،نظارت بر شرکت‌های بیمه ،انگلستان در حوزه نظارتی ،بیمه در انگلستان ،کشور انگلستان ،حوزه نظارت بر صنعت ،بیمه‌های عمومی ،رقابت در صنعت بیمه ،نظارتی صنعت بیمه ،بیمه‌گذاران ،شرکت‌های بیمه انگلستان ،نحوه نظارت بر صنعت ،سیستم نظارتی ،ارزیابی ریسک ،مورد شرکت‌های با ریسک ،نظارت مالی ،حوزه نظارت ،بخش بیمه‌های عمومی ،فعالیت بیمه

بازار بیمه انگلستان علاوه بر بهره‌مندی از سیستم‌ها و مکانیزم‌های پیشرفته از لحاظ محتوا و فرایند فعالیت،سیستم نظارتی کارامد و پویایی نیز دارد.بررسی‌ کارکردها و عناصر این سیستم می‌تواند یافته‌های ارزش‌مندی در اختیار صنعت‌ بیمه کشور قرار دهد.مقاله حاضر ابتدا تاریخچه و ساختار صنعت بیمه انگلستان‌ را بررسی می‌کند.در ادامه نحوه نظارت بر صنعت بیمه،الگوهای مورد اتفاده و سازمان‌های موثر در این حوزه مطالعه و در نهایت راهکرهایی با عنایت به‌ تجربیات کشور انگلستان در حوزه نظارتی صنعت بیمه ارائه می‌شود.نتایج مقاله‌ حاضر نشان می‌دهد که پارادایم نظارت در کشور انگلستان،فراتر از عاملی جهت‌ کنترل به ابزاری برای توسعه و محرک رقابت در صنعت بیمه این کشور تبدیل‌ شده است.لذا به نظر می‌رسد که تغییر دیدگاه‌های موجود در زمینه نظارت‌ فقدان و قوانین و مقررات ضروری(امضای الکترونیکی،کپی رایت و...)، فراگیر نبودن استفاده از اینترنت و دسترس محدود به آن و وجود نگرش‌ سنتی حاکم بر فرهنگ سازمانی از جمله موانع بازدارنده پیاده‌سازی تجارت‌ الکترونیکی در این شرکت‌ها ارزیابی شده است.بخش‌های بازاریابی و فروش به همراه بخش تحقیق و توسعه (RD) پتانسیل‌های خوبی برای‌ بهره‌گیری از تجارت الکترونیکی دارد و از طرف دیگر بیمه‌های اتوموبیل‌ باربری،عمر و اشخاص قابلیت بیشتری برای عرضه به صورت«برخط» دارند.در نهایت(با پیش فرض به کار گرفتن تجارت الکترونیکی)بیمه‌گران‌ ایرانی منافع و مزایای زیر را متصور شده‌اند:بهبود وجهه (image) شرکت‌ به عنوان یک شرکت پیشتاز و مدرن،تسهیل همکاری و انتقال دانش میان‌ ذی‌نفعان(سهامداران،نمایندگی‌ها و کارگزاری‌ها)،کاهش هزینه‌های‌ سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای ایجاد و گسترش شبکه نمایندگی‌ها،کاهش‌ هزینه‌های تمام شده برای عرضه محصولات/خدمات و گسترش و کسب و کار با حذف محدودیت‌های جغرافیایی.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.