Skip to main content
فهرست مقالات

هزینه یابی هدف و برنامه ریزی

نویسنده:

(3 صفحه - از 29 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : هزینه‌ی، هزینه‌یابی هدف، هزینه‌یابی هدف و برنامه‌ریزی، محصول، مشتری، هدف، محاسبه‌ی هزینه‌ی هدف براساس روش، قیمت، طراحی، توسعه‌ی محصول براساس نیازهای مشتری

خلاصه ماشینی: "واحدهای اقتصادی به منظور ارائه‌ی محصول با کارکردهای ارزشمند به‌ مشتریان بالقوه،که دقیقا در قیمت هدف‌ تاثیر مستقیم خواهد داشت،می‌بایست‌ اطلاعاتی را گردآوری و پردازش نمایند تا با تکیه بر آنها بتوانند پاسخی مناسب برای‌ پرسش‌های زیر به دست دهند: الف)چه نیازهایی باتوجه به نوع محصول‌ برآورده می‌شود یا نمی‌شود؟ ب)آیا نیازهای پنهانی نیز علاوه بر نیازهای‌ مطروحه وجود دارد؟ ج)مشتری برای برآوردن نیازهای فوق مایل‌ است چه مبلغی را بپردازد؟ د)کدام طرح محصول می‌تواند به بهترین‌ شکل ممکن نیازهای آشکار و پنهان مشتری‌ را برآورده کند؟ ر)بهترین روش برای تولید چنین محصولی‌ که ویژگی توامان ایجاد بیشترین ارزش برای‌ مشتری و کم‌ترین هزینه را برای تولیدکننده‌ داشته باشد چیست؟ دانستن و دست‌یابی به داده‌های مورد نیازی که مبتنی بر آراء و نظرات‌ مصرف‌کنندگان باشد واحدهای اقتصادی را در رسیدن به این هدف یاری می‌کند و آنها را در طراحی،توسعه،تولید و تحویل‌ محصول جدید کمک خواهد کرد. برای استفاده از ابزار مهندسی ارزش به‌ منظور صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها،انجام‌ مراحل زیر الزامی است: الف)اساسی‌ترین مرحله‌ی مهندسی ارزش‌ تعیین این است که آیا مشتری برای کسب‌ ویژگی‌های محصول حاضر به پرداخت‌ قیمت مورد نظر می‌باشد؟این موضوع را می‌توان با دریافت بازخورد61از مشتری‌ آزمون کرد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) رسم این نمودار برای یک محصول، کمک شایانی در تشخیص مراحلی‌ خواهد داشت که بیشترین تاثیر را در قفل‌ شدن هزینه‌ها دارد هم‌چنین موجب‌ شناسایی فرصت‌های مهندسی ارزشی را به‌ منظور کاهش هزینه‌ها فراهم می‌آورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.