Skip to main content
فهرست مقالات

نقش حسابداری مدیریت در انعکاس سرمایه فکری

نویسنده:

(3 صفحه - از 7 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : سرمایه‌ی ،اطلاعات ،بنگاه ،کارکنان ،مشتری ،سرمایه‌ی فکری ،حسابداری مدیریت در انعکاس سرمایه ،دانش ،دارایی‌های ،مشتریان ،بنگاه اقتصادی ،نقش حسابداری مدیریت ،اندازه‌گیری ارزش اقتصادی مشتریان ،ارزش ،انعکاس سرمایه فکری ،عصر اطلاعات ،ارزش اقتصادی مشتریان بنگاه ،تعیین ارزش کارکنان بنگاه ،ارزش اقتصادی مشتری ،سرمایه‌ی فکری سرمایه‌ی فکری ،ارزش اقتصادی مشتریان ،سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت ،سرمایه‌ی ساختاری ،سرمایه‌ی مرتبط با مشتری ،تجزیه و تحلیل سودرسانی مشتری ،ارزش اقتصادی مشتری بنگاه ،عصر دانش ،مدیریت دانش ،تجاری ،سرمایه‌ی انسانی و سرمایه‌ی ساختاری

خلاصه ماشینی:

"نقش حسابداری مدیریت در انعکاس سرمایه‌ی فکری سرمایه‌ی فکری ترکیبی از دارایی‌های نامشهود است که بنگاه اقتصادی را در ایفای مسوولیتش توانا می‌سازد دکتر ویدا مجتهدزاده (به تصویر صفحه مراجعه شود) پیشرفت سریع‌ فناوری اطلاعات‌1 و ظهور شکبه‌ی‌ جهان گستر وب‌2، طی ده سال گذشته، تحولی در تمام‌ جنبه‌های زندگی و فعالیت بشر ایجاد کرده است. پروفسور مایکل‌ها و7(1002)در مقاله‌ای که با عنوان پیدایش فناوری‌های‌ جدید و کاربرد آن برای سرمایه فکری‌ سازمان‌ها در همایش‌ CIMA در سپتامبر سال 1002 ارائه کرد،گفت: "حسابداری بهای تمام شده با ابزار یک‌ اقتصادی مبتنی بر تولید به اندازه‌گیری‌ دارایی‌های یک اقتصاد خلاق می‌پردازد. سهیم شدن در سطوح مختلف بین‌ کارکنان یک بنگاه،بین بنگاه و مشتریان و ادامه از صفحه 9 نقش حسابداری مدیریت در انعکاس سرمایه فکری پیکره‌ی 2-رابطه‌ی سرمایه‌ی انسانی با دیگر سرمایه‌های بنگاه (به تصویر صفحه مراجعه شود) عرضه کنندگان و حتی بین بنگاه و رقبا صورت می‌پذیرد. سرمایه‌ی مرتبط با مشتری این سرمایه عبارت از روابط با افرادی‌ است که بنگاه اقتصادی با آنها به کار تجاری‌ می‌پردازد. تجزیه و تحلیل سودرسانی مشتری مطالعات انجام شده در حسابداری‌ مدیریت نشان می‌دهد که برخی از مشتریان‌ ارزش اقتصادی بیشتری نسبت به دیگران‌ ایجاد می‌کنند. در حالی‌ که در روش تجزیه و تحلیل سودرسانی‌ مشتری‌ (CPA) که در حال حاضر در نوشته‌های حسابداری مدیریت پرطرفدار است و از هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت‌ استفاده می‌کند،تفاوت‌های سودرسانی‌ مشتریان به تفاوت‌های مخارج عمومی و اداری مصرف شده توسط آنها منتسب‌ می‌شود. تجزیه و تحلیل سودرسانی مشتری‌ (CPA) در دو مرحله ارزش اقتصادی‌ مشتری بنگاه‌ (EVCO) را اندازه‌گیری‌ می‌کند:در دو مرحله‌ی اول مخارج به‌ محصولات منتسب می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.