Skip to main content
فهرست مقالات

بانکداری الکترونیک و مشکلات زیرساختی ایران

نویسنده:

(4 صفحه - از 16 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : اینترنت، اطلاعات، کاربران، رایانه‌ها، بانک، ایران، کاربردی، افزار، طرح ایجاد مرکز خدمات کاربردی، مرکز خدمات کاربردی

خلاصه ماشینی:

"نقش‌ رایانه و اینترنت در زندگی بشر آن‌چنان‌ گسترده و فراگیر شده است که از یک دربان‌ تا بالاترین مقام‌ها در یک سازمان ناچار به‌ دانستن نحوه‌ی استفاده از این افزار الکترونیکی هستند. این تمهیدات و تجهیزات مورد نیاز آن امروزه در دسترس است و می‌توان تا حد بالایی از ایمنی مسیرهای استفاده از اینترنت بهره گرفت. باتوجه به آن‌که در ایران بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ توسعه گسترده‌ای ندارد استفاده از مرکز خدمات کاربردی می‌تواند عقب‌افتادگی در این زمینه را در مدت اندکی جبران کند. استفاده از برنامه‌های دیگر از قبیل‌ UNIX و LINUX نیز امکان‌پذیر است و می‌توان آنها را نیز در مرکز خدمات کاربردی‌ نصب کرد. اما اگر در یک مرکز خدمات کاربردی این‌ برنامه‌ها نصب و راه‌اندازی شود تقریبا همه‌ کس می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی کاربردی از این تسهیلات استفاده کند. طرح ایجاد مرکز خدمات کاربردی در ایران هدف از پیشنهاد و اجرای چنین طرحی‌ امکان‌پذیر کردن دسترسی به کاربردهای‌ علمی،فنی،تجاری،آموزشی،اطلاعاتی، فرهنگی و پزشکی است که به ساده‌ترین‌ شکل و ارزان‌ترین قیمت در اختیار کاربران‌ ایرانی قرار گیرد. این موضوع دو مزیت دارد:یکی این‌که‌ قابل دسترسی برای غیر نیست و دیگر این‌ که مقدار پهنای باند مورد نیاز خط ارتباط اینترنت به حد اقل می‌رسد 30KB/S برای‌ هر کاربر کفایت دارد که بتواند همه‌ی‌ کاربردها را استفاده کند. پس از ایجاد مرکز محاسباتی مناسب‌ کاربران مختلف می‌توانند کاربردهای خود را در هرزمان و در هر مکانی و با ساده‌ترین‌ سیستم اتصال به اینترنت مورد استفاده قرار دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.