Skip to main content
فهرست مقالات

نواندیشی در حسابداری مدیریت هزینه یابی هدف: ابزار مدیریت هزینه

نویسنده:

(4 صفحه - از 43 تا 46)

کلید واژه های ماشینی : حسابداری مدیریت هزینه‌یابی هدف، هزینه‌یابی هدف، هزینه، مدیریت هزینه، حفظ کیفیت محصول بهای تمام‌شده، محصول، ابزار مدیریت هزینه، نواندیشی در حسابداری مدیریت، مهندسی ارزش، قیمت فروش براساس رقابت تعیین

خلاصه ماشینی:

"مهندسی ارزش براساس مطالب بالا درمی‌یابیم که‌ نکته‌ی محوری در هزینه‌یابی هدف این‌ است که سقف هزینه‌یابی(بهای تمام شده‌ محصول)از پیش تعیین می‌گردد و بنگاه‌ ناگزیر است که ضمن حفظ کیفیت‌ محصول بهای تمام شده را در سطح‌ معینی نگاه دارد تا سود انتظاری حاصل‌ آید. مهندسی ارزش عبارت است از بررسی سیستماتیک عوامل اثرگذار بر بهای تمام شده‌ی محصولات به منظور یافتن راه‌های مناسب حفظ کیفیت‌ همراه با کاهش هزینه‌ی تولید و رسانیدن‌ آن به سطح هدف‌گذاری شده. مهندسی‌ ارزش از طریق بهبود طراحی با هدف‌ کاهش هزینه(توام با حفظ کیفیت)و شناسایی کارکردهای زائد محصول که‌ مشتری حاضر به پرداخت بهای آن‌ نیست به مدیریت هزینه کمک می‌کند. هزینه‌یابی هدف نظم جدی بر کنترل‌ تولید را پیشاپیش و در مرحله‌ی طراحی‌ مستقر می‌سازد و با مشارکت دادن‌ همه‌ی نیروهای سازمان امکان کاهش‌ منطقی هزینه‌ها توام با حفظ کیفیت را میسر می‌سازد و نهایتا زمینه‌های تمرکز بر تولید ناب،حذف محصولات و فرآیندهای فاقد ارزش‌زایی و نهایتا استقرار نظام مدیریت هزینه را فراهم‌ می‌آورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.