Skip to main content
فهرست مقالات

ارزیابی متوازن

نویسنده:

(3 صفحه - از 21 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : ارزیابی متوازن ،ارزیابی متواز ،اندازه‌های مالی نتایج عملیات سازمان ،کارکنان ،مشتری ،اندازه‌های ،مشتریان ،سازمان ،ارزیابی متوازن با سایر سیستم‌های ،محصولات ،اندازه‌گیری عملکرد سازمان‌ها نشان ،عملکرد ،اندازه‌های مالی و عملیاتی ،زمان ،دیدگاه ارزیابی متوازن تاکید ،سیستم‌های کنترلی ،مدیران ،کیفیت ،اندازه‌گیری عملکرد ،تامین نیازهای اطلاعاتی سهامداران تاکید ،بهبود ،اندازه‌های مالی ،اندازه‌های عملیاتی ،دیدگاه ،عملکرد سازمان ،تولید ،کیفیت محصولات ،ارزیابی متوازن اطلاعات ،فرایند ،محصولات جدید

خلاصه ماشینی:

"ارزیابی‌ متوازن سازمان را از چهار جنبه‌ی متفاوت اما مرتبط بررسی و ارزیابی می‌کند و بر پاسخ چهار پرسش زیر تاکید دارد: 1)مشتریان چگونه ما را می‌بینند؟(دیدگاه مشتریان‌2) 2)چه چیزی را باید عالی انجام دهیم؟(دیدگاه داخلی‌3) 3)آیا می‌توانیم ارزش ایجاد کنیم و بهبود را تداوم دهیم؟ (دیدگاه ابداعات و آموزش‌4) 4)چگونه باید به سهامداران نگاه کنیم؟(دیدگاه مالی‌5) دیدگاه مشتریان پرسش کلیدی:برای دستیابی به اهدافمان،چگونه باید در برابر مشتریان ظاهر شویم؟عملکرد سازمان از دیدگاه مشتریان‌ یک اولویت در محیط تجاری-رقابتی امروزی است. برای سنجش و ارزیابی موفقیت در انجام فرایندها باید معیارهایی‌ وجود داشته باشد،معیارهای اندازه‌گیری این دیدگاه عبارتند از:بهبود کیفیت،کاهش چرخه‌ی زمانی،حداکثر کردن تولید و توان عملیاتی‌ کاهش هزینه‌های هر مرحله،کاهش هزینه‌های هر فعالیت مالی،کاهش‌ میزان ضایعات و دوباره کاری‌ها،و افزایش ضریب کارایی . دیدگاه مالی پرسش کلیدی:از دیدگاه مالی برای موفق شدن،چگونه باید به سهامداران نگاه کنیم؟در این دیدگاه،اکثر سازمان‌ها سود را به‌ عنوان اندازه‌ی موفقیت در نظر می‌گیرند و از روش‌های مبتنی بر بازده نظیر بازده‌ی دارایی‌ها و بازده‌ی حقوق صاحبان سهام برای‌ اندازه‌گیری عملکرد استفاده می‌کنند. چهار دلیل عمده وجود دارد که نشان می‌دهند اندازه‌های‌ مالی به تنهایی برای ارزیابی عملکرد کافی نیستند:1)معیارهای‌ مالی اهداف کوتاه مدت را اندازه‌گیری می‌کنند و به اهداف‌ بلند مدت توجهی ندارند؛3)اهداف غیر مالی نظیر تامین‌ نیازهای مشتریان،افزایش توان رقابت یا کیفیت محصولات را نمی‌توان با اندازه‌های مالی اندازه‌گیری کرد؛4)اندازه‌های مالی بر (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 5-ارزیابی متوازن در یک نگاه (به تصویر صفحه مراجعه شود) تامین نیازهای اطلاعاتی سهامداران تاکید دارند و نیازهای‌ اطلاعاتی سایر ذی‌نفعان(نظیر مشتریان،دولت و کارکنان)را تامین نمی‌نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.