Skip to main content
فهرست مقالات

جایگاه شش سیگما در ارتقای رضایت مشتریان

نویسنده: ؛ ؛

دی 1384 - شماره 168 (4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : سیگما ،رضایت مشتری ،روش شش سیگما ،سیگما در ارتقای رضایت ،مدیریت کیفیت جامع ،پروژه‌های شش سیگما ،چرخه DMAIC ،کمربند مشکی ،مدیریت کیفیت ،بهبود کیفیت ،DMAIC ،کیفیت جامع ،ابزارهای متعددی جهت بهبود ،کاهش هزینه‌ها ،مشکی ،پروژه‌های بهبود کیفیت ،ارتقای رضایت ،کیفیت محصولات ،روش شش ،پروژه شش ،پروژه‌های بهبود ،کاهش تغییرات ،ابزارهای بهبود ،رئیس افراد ،کار گیری ،نشان می‌دهد

در شرایط کنونی، تعالی خواهی و تعالی‌ جویی یک شعار کاذب و فریبنده نیست زیرا دیگر نمی‌توان با عبارت کلی‌ شعار گونه،سازمان‌ها را از بحران‌ها و خطرات آتی‌ نجات داد.در طول‌ حیات صنعتی،ابزارها و راهکارهای مختلفی به‌ منظور بهبود وضعیت‌ تولید از نظر کمی و کیفی‌ مورد نظر بوده است. کمیت تولیدات صنعتی در ابتدای روند گسترش صنعت،به عنوان عامل اساسی‌ جهت ادامه حیات سازمان‌ها بود،در حالی‌ که با گذر از زمان،اهمیت کیفیت‌ محصولات برای حفظ بازار فروش به عنوان‌ عامل تعیین کننده‌ای در سرنوشت سازمان‌ها شناخته شده است.در این راستا،ابزارهای‌ متعددی جهت بهبود این عامل اساسی توسط بشر استفاده شده و در این برهه از زمان که دنیای‌ رقابتی نیاز به برترین‌ها جهت باقی ماندن در شرایط رقابتی دارد،روش شش سیگما به عنوان‌ 2Lروشی سیستماتیک جهت به کار گیری منسجم‌ ابزارهای مختلف کیفی مطرح گردیده است. در این روش،سعی بر کاهش انحرافات‌ فرایندهاست و اهداف اساسی در به‌ کار گیری آن را می‌توان در مواردی مانند کاهش تغییرات،کاهش عیوب،بهبود بازده، بالا بردن رضایت مشتری و بهبود در مسائل‌ مالی خلاصه کرد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.