Skip to main content
فهرست مقالات

دوره عمر محصول و روش های هزینه یابی آن

نویسنده: ؛

دی 1384 - شماره 168 (4 صفحه - از 34 تا 37)

کلیدواژه ها : دوره عمر محصول ،دوره عمر بازار ،روش‌های هزینه یابی دوره عمر محصول

کلید واژه های ماشینی : دوره عمر محصول ،دوره عمر ،هزینه‌یابی دوره عمر محصول ،عمر محصول ،هزینه‌یابی دوره عمر ،عمر از دیدگاه مشتری ،دوره عمر بازار ،هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت ،تولید کنندگان ،عمر از دیدگاه‌های بازار ،روش‌های هزینه‌یابی دوره عمر ،هزینه‌های دوره عمر ،روش‌های هزینه‌یابی وجود ،دیدگاه بازار یابی ،دیدگاه مشتری ،طول دوره عمر محصول ،کنندگان ،طراحی محصول ،تولید محصول ،دیدگاه بازار ،هزینه‌های مربوط به محصول ،بازار یابی ،دیدگاه مشتری یا مصرف کننده ،هزینه‌های تولید کنندگان ،هزینه‌های دوره ،مدیریت هزینه ،هزینه‌یابی هدف ،هزینه یابی ،دیدگاه تولید کننده ،هزینه‌های سربار

در این مقاله،دوره‌ عمر از دیدگاه‌های‌ بازار یابی،تولید کنندگان، مشتری و اجتماع مورد بحث قرار می‌گیرد.دوره‌ عمر از دیدگاه مشتری یا مصرف کنندگان را دوره‌ عمر محصول می‌گویند، هزینه‌های دوره عمر از دیدگاه مشتری، کامل‌ترین هزینه است و در این مقاله مورد تأکید قرار گرفته است. هزینه یابی دوره عمر محصول یکی از روش‌های مدیریت هزینه است که برای‌ شناسایی و اداره هزینه در فاصله زمانی بین‌ طراحی یک محصول جدید تا عرضه آن به‌ بازار و بالاخره توقف تولید آن به دلیل نبود تقاضای کافی برای آن محصول در بازار استفاده می‌شود.برای مدیریت بهتر هزینه‌ چهار دسته روش‌های هزینه یابی وجود دارد که‌ برای طول دوره عمر محصول مناسب است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.