Skip to main content
فهرست مقالات

نواندیشی در حسابداری مدیریت مدیریت هزینه و ارزش آفرینی برای سهامداران

نویسنده:

(4 صفحه - از 43 تا 46)

کلید واژه های ماشینی : هزینه، حسابداری مدیریت مدیریت هزینه، مدیریت هزینه، مدیریت مدیریت هزینه و ارزش، سهامداران، محصول، هزینه‌یابی هدف، فرآیند، مدیریت هزینه‌ی فرآیند، مدیریت هزینه و ارزش آفرینی

با تشدید رقابت و تمرکز بنگاه‌ها بر ایجاد ارزش برای سهامداران، موضوع مدیریت هزینه از اهمیت‌ ویژه‌ای برخوردار شده است و دیگر این‌ روحیه که در صورت کاهش سود لزوما باید هزینه‌های اختیاری‌1را کاهش داد به کلی تغییر یافته است. در این نوشتار ابتدا رویکرد مدیریت‌ استراتژیک به هزینه‌ها معرفی می‌شود، سپس درباره‌ی مقوله‌های هزینه‌یابی‌ هدف و معیار مقایسه‌سنجی‌2که از ابزارهای مدیریت هزینه هستند بحث‌ می‌شود و سرانجام مدیریت هزینه‌ها در ارتباط با محصولات،فرآیندها و منابع‌ تبیین خواهد شد.

خلاصه ماشینی:

"در قیاس با روش سنتی تجزیه و تحلیل هزینه‌ها که عمدتا بر هزینه‌یابی‌ محصول و تجزیه و تحلیل مغایرات‌ تاکید می‌نمود و بر ارقام و اطلاعات‌ سیستم حسابداری صنعتی داخلی بنگاه‌ تکیه داشت،رویکرد استراتژیک به‌ تجزیه و تحلیل هزینه‌ها نیازمند یک‌ نگرش جامع است که به عوامل زیر می‌پردازد: *ساختار هزینه‌های شرکت *ساختار هزینه‌های رقبا و زنجیره‌ی ارزش برای تجزیه و تحلیل استراتژیک ساختار هزینه‌های شرکت و رقبا از دو فن عمده‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) در مدیریت هزینه استفاده می‌شود:1) مقایسه سنجش هزینه و 2)هزینه‌یابی‌ هدف. هزینه‌یابی هدف‌4 شیوه هزینه‌یابی هدف بر این فرض‌ اساسی استوار است که قیمت فروش با مکانیزم عرضه و تقاضا و در عرصه‌ رقابت تعیین می‌شود،سود مورد انتظار سهامداران نیز که به‌هرحال باید تامین‌ گردد،لذا عامل تغییرپذیر و قابل کنترل‌ مدیریت عبارت است از کاهش هزینه‌ها و نگاهداری آن در سطحی که میزان‌ سود مورد انتظار حاصل شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.