Skip to main content
فهرست مقالات

تعریف منطقی شرک در عبادت(2)

نویسنده:

(17 صفحه - از 117 تا 133)

کلید واژه های ماشینی : توحید، شرک، عبادت، شرک در عبادت، خدا، خضوع، توحید ربوبی، العبادة، قرآن، مشرکان

خلاصه ماشینی:

"2. و اما این‌که چرا از توحید در عبادت، به «توحید در الوهیت» تعبیر می‌کنند ناشی از این مطلب است که اله را به معنای معبود می‌دانند: «ثم إن رأس العبادة و أساسها التوحید لله الذی تفیده کلمته التی إلیها دعت جمیع الرسل و هو قول لا إله إلا الله، و المراد اعتقاد معناها لا مجرد قولها باللسان، ومعناها افراد الله بالعبادة و الإلهیة، والنفی والبراءة من کل‌معبود... موءلف کتاب «فتح المجید» (در شرح بر کتاب توحید محمد بن عبد الوهاب)درباره‌ی صفات خدا می‌گوید: قاطبه اهل سنت و جماعت چه متقدمان و چه متأخران بر آنند که صفاتی که خداوند، خود را در قرآن به آن توصیف کرده یا به زبان پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم وصف شده برای او ثابت و مسلم است اما نمی‌توان ذات احدیت را در آن صفات به هیچ یک از مخلوقین مانند کرد. مشرکان عصر حاضر و مشرکان عصر جاهلی همان‌طور که از کلمات نقل شده‌ی وهابیون برمی‌آید، آنها معتقدند که آنچه موجب اسلام است توحید ربوبی و اعتقاد به این‌که خداوند خالق همه اشیا و مدبر جهان هستی است، نمی‌باشد، زیرا این قسم توحید را مشرکان عصر جاهلیت نیز قبول داشتند ولی در عین حال جان و مال آنها محترم نبود و پیامبر با آنها به جنگ برخاست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.