Skip to main content
فهرست مقالات

تعریف منطقی شرک در عبادت(2)

نویسنده:

(17 صفحه - از 117 تا 133)

کلید واژه های ماشینی : توحید ،شرک ،عبادت ،شرک در عبادت ،خدا ،خضوع ،توحید ربوبی ،العبادة ،قرآن ،مشرکان ،التوحید ،کتاب توحید محمد بن عبد ،معبود ،توحید الوهی ،محمد بن عبد الوهاب ،خداوند ،توحید عبادی ،صفات ،قسم توحید ،تعریف ،تعریف منطقی شرک ،تعالی ،فعل ،انواع ،الفرید ،أنواع العبادة علی وجه الخضوع ،لفظ ،اعتقاد ،الخضوع ،معنای معبود

خلاصه ماشینی:

"2. و اما این‌که چرا از توحید در عبادت، به «توحید در الوهیت» تعبیر می‌کنند ناشی از این مطلب است که اله را به معنای معبود می‌دانند: «ثم إن رأس العبادة و أساسها التوحید لله الذی تفیده کلمته التی إلیها دعت جمیع الرسل و هو قول لا إله إلا الله، و المراد اعتقاد معناها لا مجرد قولها باللسان، ومعناها افراد الله بالعبادة و الإلهیة، والنفی والبراءة من کل‌معبود... موءلف کتاب «فتح المجید» (در شرح بر کتاب توحید محمد بن عبد الوهاب)درباره‌ی صفات خدا می‌گوید: قاطبه اهل سنت و جماعت چه متقدمان و چه متأخران بر آنند که صفاتی که خداوند، خود را در قرآن به آن توصیف کرده یا به زبان پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم وصف شده برای او ثابت و مسلم است اما نمی‌توان ذات احدیت را در آن صفات به هیچ یک از مخلوقین مانند کرد. مشرکان عصر حاضر و مشرکان عصر جاهلی همان‌طور که از کلمات نقل شده‌ی وهابیون برمی‌آید، آنها معتقدند که آنچه موجب اسلام است توحید ربوبی و اعتقاد به این‌که خداوند خالق همه اشیا و مدبر جهان هستی است، نمی‌باشد، زیرا این قسم توحید را مشرکان عصر جاهلیت نیز قبول داشتند ولی در عین حال جان و مال آنها محترم نبود و پیامبر با آنها به جنگ برخاست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.