Skip to main content
فهرست مقالات

پیوستگی هنر و روایات آسمانی

مترجم:

(2 صفحه - از 62 تا 63)

خلاصه ماشینی:

"به همین دلیل،فکر نمی‌کنم بعد از این، از تشبیه سیمای جذامی استفاده کنم، زیرا که این تشبیه،با ایجاد رعب و وحشت‌ در اذهان مردم،باعث اضمحلال فکری‌ جامعه شده و آنها را از چیزهایی که واقعا باید در مورد آن تفکر و تعمق نمایند،باز داشته و اذهان را به مسایل دیگر متمایل‌ ساخته است. در کار او موضوع نیز اهمیت دارد، برای روحانیت مسیحی دنیای قرن‌ هفدهم،آن سال(یعنی سال رسم تابلوی‌ مزبور)سالی روحانی و شدیدا معنوی‌ بود،به طوری که هر کس می‌تواند به‌ شرح چگونگی تأثیر این زهد و دینداری‌ متعبدانه در هنر گوئر چینو،به عباراتی‌ که در پاسخ به دعوت کلیسا جهت زنده‌ کردن خلوص و صداقت کهن در نقاشی‌ دیوارهای معبد کاتا (Catacomb) است،بپردازد. دیگر چه کسی با عنوان‌ امریکایی می‌تواند از آمریکا انتقاد کند؟ وقتی مشکلات این چنین در جامعه ریشه‌ دوانده و زیاد گشته‌اند؟منشاء تمام این‌ مشکلات روشن است. از نظر دانش آناتومی انحراف‌هایی نیز در کارهای گوئر چینو وجود دارد که‌ هرگز برای کارراسی قابل تحمل‌ نبوده است،اما همین‌ها به نقاشی‌های او چنان اثر نیرومندی می‌بخشد که‌ غیر ممکن است این اثر را در اکثر کارهای‌ هنری متوسط یا نقاشی‌هایی که بیواسطه‌ و بالبداهه کشیده شده ملاحظه کرد. در پائیز سال‌ گذشته هر دو این نمایشگاه‌ها به رسم‌ یادبود چهارصدمین سال تولد این‌ هنرمند بسیار کم‌شناس(ناشناس)کمی‌ باشکوهتر از گذشته در شهر اوسنتو برگزار شد و تحسین‌انگیز است که‌ می‌بینم موزه بریتانیا و گالری بین المللی، برنامه نمایشگاه خود را همراستا برگزار کرده‌اند،به طوری که می‌توانیم‌ موفقیت‌های گوئر چینو را هم به عنوان‌ نقاش و هم به عنوان طراح به ارزیابی‌ بنشینیم."

صفحه:
از 62 تا 63