Skip to main content
فهرست مقالات

مقدمه ای بر اصول برنامه ریزی و طراحی گذرهای پیاده عرض خیابان

نویسنده:

(22 صفحه - از 110 تا 131)

کلید واژه های ماشینی : عابرین پیاده ،عبور از عرض خیابان ،عابرین ،پیاده ،وسایط نقلیه ،احداث گذرهای غیر همسطح ،گذرهای غیر همسطح ،محل خط‌کشی عابر پیاده ،عرض خیابان ،پیاده عرض خیابان ،خط‌کشی عابر پیاده ،گذرهای عبور از عرض ،عبور عابرین پیاده ،چراغ راهنمایی ،ایجاد گذر غیر همسطح ،گذرهای پلیکانی ،غیر همسطح ،جزیره‌های عابرین پیاده ،گذرهای پیاده ،عابرین پیاده از گذرها ،شهری ،ترافیک شهری ،گذرهای خط‌کشی ،پلهای هوایی ،همسطح ،پلیکانی ،گذرهای همسطح ،خط‌کشی شدهء نواری ،طراحی گذرهای ،عبور از خیابان

خلاصه ماشینی:

"گرچه گذرهای خطکشی شده را می‌توان با هزینهء نسبتا کم فراهم نمود،لکن احداث آنها در مکانهای ذیل نامناسب می‌باشد: -مکانهای دارای ترافیک سنگین و سریع،به این دلیل که افراد پیاده در تشخیص حرکت و فواصل‌ توقف وسایط نقلیهء در حال عبور دچار مشکل می‌گردند؛ -خیابانهای تجاری شلوغ و ایستگاههای راه‌آهن،از آن جا که جریان مداوم و سنگین عابرین پیاده‌ ممکن است برآمد و شد سواره غلبه کرده و ترافیک را به طور فزاینده‌ای دچار اختلال سازد؛و در نواحی خاص نظیر خطوط ویژهء اتوبوس به دلیل احتمال بروز خطراتی که در این مکانها برای‌ افراد پیاده وجود دارد. خطکشیهای پلیکانی در مقایسه با خطکشیهای نواری در موارد زیر از اولویت بیشتری برخوردارند: -در مواردی که تعداد عابرین سالمند،معلول و یا خردسال قابل توجه می‌باشد؛ -در مسیرهایی که سرعت وسایط نقلیهء در حال عبور زیاد است؛ -در مواردی که جریان حرکت عابرین پیاده سنگین است و استفاده از یک گذر پلیکانی از جریان‌ مستمر عابرین پیاده در سطح جاده ممانعت به عمل می‌آورد؛ -نقاط ویژه همانند خطوط اتوبوس که در مسیر عکس قرار داشته باشند؛و -در نواحی تحت کنترل ترافیک شهری که می‌توان چراغهای پلیکانی را با سیستم کنترل ترافیک‌ مرتبط نمود. گذرهای غیر همسطح بیشتر در نواحیی به کار گرفته می‌شوند که میزان تعامل عابر پیاده و خودرو قابل توجه بوده و گزینهء مناسب دیگری برای حفظ عابرین پیاده به هنگام عبور از عرض خیابان وجود نداشته باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.